Handlar det inte bara om att förborra för de yttersta skruven? Jag reagerade faktiskt också på det när jag läste tidningen.

Jag undrade också men antog att de syftade på yttersta skruven vilket är ett bra tips. Annars förstår jag inte vad de menade.

• Gilla
Fredrik K80
  • Laddar…
Det får ju en iaf att fundera =)

De använder ordet "ändträ" fel. De menar "änden på träet", alltså just att man ska förborra för de yttersta skruvarna. Det är väl ett bra tips i största allmänhet, annars spricker det lätt.

Eller inte, tar en massa tid i onödan. Varje skruvpaket jag har köpt har innehållit speciella skruvar för änden på trallen, går mycket fortare och enklare än att ha 2 skruvdragare (vilket väl iofs flertalet här inne har :)) eller än värre byta till borr varje gång man kommer till änden.

Låter intressant. Vad är det för skruvar du brukar köpa?

andersmc skrev:
Låter intressant. Vad är det för skruvar du brukar köpa?
Köpte Grabber trallskruv på Bauhaus här i stan.
Eller kan det ha vart skruv som bygghandlar-Lasse i Knivsta skicka med trallen? minns inte riktigt nu men är rätt säker på att jag köpte Grabber.

Jan-Å skrev:
Eller inte, tar en massa tid i onödan. Varje skruvpaket jag har köpt har innehållit speciella skruvar för änden på trallen, går mycket fortare och enklare än att ha 2 skruvdragare (vilket väl iofs flertalet här inne har :)) eller än värre byta till borr varje gång man kommer till änden.
Fattar jag rätt, att skruvpaketen innehåller två olika sorters skruv? En vanlig och en som på något sätt går att skruva även längst ut utan att det spricker. Eller har jag missförstått det hela?

andersmc skrev:
Fattar jag rätt, att skruvpaketen innehåller två olika sorters skruv? En vanlig och en som på något sätt går att skruva även längst ut utan att det spricker. Eller har jag missförstått det hela?
Så var det, jag visste det inte före men när jag öppnade paketen var det en påse med som hade skruv till ändarna. Jag byggde vårt trädäck 2004 har inte gjort nåt sånt sen dess så det kan ju ha ändrats iofs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.