Stefan N
Stefan N: EPS är ju inte så hållbart, det är ju inget att fästa en dörr i.
1 svar · 1,8k läst
Stefan N
Stefan N: Ja, det är som det ska.
2 svar · 10,3k läst
·
S
Speed Triple: Vi gjöt upp tvättstugan i höstas med EPS betong. Höjden varierade mellan 10 och 50 centimeter (fyllde ut med isodrän där det var lite högre för att slippa blanda så mycket) Riktigt smidigt att arbeta med men det underlättar stort att vara 2 så man kan turas om att blanda annars tar det rätt lång tid. En tunna modell större är bra att ha att blanda i eftersom det ska blandas en hel
19 svar · 18,9k läst
·
S
siri7: tackar för svar. Det är kök på andra sidan, så ingen murstock. Jag antar dock att jag får slänga på lite gypsum eller bruk för att få lite slätare så limmet fastnar bakom våtrumsgipset? /Mvh Olof.
2 svar · 3,4k läst
·
S
Stina71: Ibgu, det har du rätt i! :) Tycker bara det är lite mysko att en ytterdörr med fönster och allt har plåt på insidan. Trodde mer man gjorde så på exempelvis branddörrar till pannrum osv, dvs hela dörrar utan fönster. Eller klädde man även ytterdörrar, med fönster, med plåt på insidan förr i tiden?
6 svar · 4,4k läst
Göran.W
Göran.W: En grind vid uppfarten kommer inte hjälpa när man har en mur som en 1 åring med lite envishet kan kravla över. Enklast är väl ändå att hägna in lagom stor lek yta med staket och grind.
27 svar · 10,5k läst
·
A
Arne999: Glömde bilder... [bild] [bild]
1 svar · 3,1k läst
·
C
christofferma: Hej! Någon som har provat Logosol Linus-systemet? Funkar det bra? Är även intresserad av att köpa Logosol Linus om någon vill sälja sitt?
0 svar · 2,6k läst
B
buggarn: Tack för bra synpunkter. Kanske är det klokt att undvika OSB... Tänkte mest på att få distans i Sandwich konstruktionen, men kanske är risken för att det suger fukt för stor. Ströläkt med cc 200? Det känns som att det är viktigt att "plattan" blir styv. Pris och vikt är andra viktiga faktorer...
3 svar · 2,5k läst
I
Ida95: Ok, tack! Det kanske inte var takpapp iallafall då, jag tyckte bara att det såg precis ut som det :) Du har nog rätt i att det ska vara öppet för jag tror inte att pappen som satt där var speciellt tät, vad det nu än var för nått, och varför ändra på något som fungerat i 50 år :) Tack igen!
2 svar · 1,8k läst
leby
leby: Kan aldrig bli för mycket plats i dosor... Om du gör så kan du använda vanliga och kan strunta i rotdosor. Det finns justerbara som nog är lämpligt eftersom det är svårt att avgöra hur mycket kaklet bygger. Om du senare vill leka med ex zwave och styra lampor och fläkt automatiskt är det jättebra med djupa dosor. Jag har använt dessa
5 svar · 5,2k läst
Krilleman
Krilleman: Hur är dräneringen? Stuprör i hörnet som rinner rakt ut i det fria?
3 svar · 989 läst
·
Dracula
Dracula: [bild] Hej, Det går väl inte hittade billigare kantlister än detta? Behöver just denna böjbara typ som är rundad. Har du sett billgare så meddela gärna :D
0 svar · 4,5k läst
·
larsbj
larsbj: Eller kanske en glespanel under golvspånet
2 svar · 1,4k läst
S
SBH: [citat] har du någon cykelpump? förstår inte varför du skall ha någon ankarmassa när du har köpt fina bladdubb
19 svar · 8,9k läst
·
P
Peter7888: [citat] Toppen, tack!
4 svar · 5,2k läst
·
Lexington
Lexington: [citat] Snarare Paint :) Jag får tänka om vad gäller grind helt enkelt!
11 svar · 4,8k läst
·
sir_daniel
sir_daniel: Bara att kolla priserna på ikea.pl och jämföra om du tycker det är värt det.
48 svar · 23,4k läst
J
jivanoff: Jepp, bygghandlarens rekommendation med nån form av expanderskruv sket sig kapitalt. Det lossnade så det stod härliga till. Ankarmassa, med perfo-hylsor och gängstång gjorde susen! Sitter som berget!
9 svar · 2,0k läst
·
T
Ta i trä: Det är alltså skillnad på fogskum och fogskum när det kommer till täthet? Sen blir det ju en del naket virke också om jag inte täcker med plast/tejp. Det räknas väl inte som tätt?
6 svar · 5,4k läst
·
S
Stina71: Tack MathiasS för synpunkter och vänliga ord! :)
12 svar · 3,4k läst
·
L
Lewdis: Som tips till andra så blev det till slut Plastic Padding Elastic Superspackel. Hoppas det skall funka bra
3 svar · 1,6k läst
J
Jockose: [citat] tack för tipsen... Fiberarmerat spackel har jag läst att det rekommenderas till golvvärmen så det kommer jag använda. Ska bara försöka hitta rätt märke så det blir bra.
5 svar · 5,9k läst
·
F
FredricM: [citat] - Väljer matta eftersom det är billigare och skall matcha bastu/dusch. - Ingen golvvärme - Tjocklek på isoleringen blir väl 95mm om jag följer tidigare installation (någon fiber variant) - Ja, syftade på betongglas (huset är redan enormt 70-tal på utsidan, så varför inte matcha! :D) Är mest osäker lämpligaste val av isolering tillsammans med val av betongsammansättning.
2 svar · 1,2k läst
MathiasS
MathiasS: Ok, nej jag ser inget problem med att använda skum på det viset, det tål lite fukt och du verkar ju ändå ha torra väggar. Jag har proppat några hål i källarväggar för 15 år sedan och skummet ser likadant ut idag som när jag sprutade dit det.
4 svar · 4,1k läst
·
W
Wagneta: Stefan N.....:) Du är en ängel.....det var jättebra bilder i den länken du la upp......tack så jättemycket för hjälpen och tack alla andra också för hjälpen...I morgon ska jag göra nya försök...ska först köpa hem mer list.......tack tack tack
6 svar · 1,7k läst
N
noone70: Tack! I sidled är det inga problem, i ena endan ska den fästas i husväggen och andra enden så finns det rätt bra stöd oxå :) Skulle man kunna gå ner till 120 reglar?
3 svar · 5,9k läst
H
hama65: Gör så mycket som möjligt liggande inkl spika panelen. Så mycke enklare att jobba på "golvet" än att hållpå med stegar och ställningar. Blir det regn är det enkelt att dra en press över rubbet. Spika alla sektioner klara innan du börjar resningen. Så skulle jag göra på mitt nästa bygge.
8 svar · 6,3k läst
·
T
ToRy: Enklast när det gäller placering är väl att kopiera det övre av de två sovrummen till höger. Sen är det väl som snuttjulle föreslår enklast att spänna fast väggen mellan golv och tak utan att göra åverkan på något av dem. Enklaste sättet att göra det är väl att lägga en regel på golvet, en i taket och sen ett gäng stående reglar som är några millimeter för långa och
4 svar · 1,6k läst
·
K
Kicken: Någon som har erfarenhet av magnesiumoxidskivor? Jag har inte sett dom i verkligheten men det verkar som en intressant produkt!?
0 svar · 928 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.