Hej på er, kanske fel delforum men putta gärna i rätt riktning om det skulle vara så :)

Det är så att vi skulle behöava ordna ett provisorisk extra rum på vår övervåning, som det är nu är det på följande sätt

Trappa upp
kortsida, 2rum
långsida, toalett och en garderob
kortsida, 4st fönster
långsida, tomt förutom snedtak..

Hur tusan ska man lösa detta på enklaste sätt? Smälla upp en vägg rätt över och förlora alla fönster känner jag inte för. Rummet behöver inte ha fönster och behöver inte tänka på elen heller då vi löser det ändå.

Hur hade ni gjort? Helst skulle jag kunna återställa det på ett enkelt sätt

För hur lång tid gäller detta?
Ljus insläpp högt upp för att inte få ett rum helt utan fönster och spänna dit väggen mellan golv/tak och vägg/vägg är mina första ideer på hur det kan lösas.

Skiss med någorlunda rätt mått skulle ju underlätta betydligt. Vad ska rummet användas till? Arbetsrum, sovrum, förvaring, hobbyrum, skjutbana, dataspelsrum, serverhall, hemmabio........? Allt har ju sina egna krav på yta, takhöjd och formfaktor.
Om det inte finns krav på ljudisolering, kan man ju ordna ganska mycket med hjälp av draperier, som ju LÄTT kan återställas.

image1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måtten kan inte stämma nu ser jag, måste vara bredare :)

Skissade lite snabbt, hoppas det duger annars får ni hojta till :)

Rummet ska användas till Sovrum och draperier har vi varit inne på men vi känner att det inte räcker, utan det måste bli att man kan stänga en dörr om sig.

Enklast när det gäller placering är väl att kopiera det övre av de två sovrummen till höger. Sen är det väl som snuttjulle föreslår enklast att spänna fast väggen mellan golv och tak utan att göra åverkan på något av dem. Enklaste sättet att göra det är väl att lägga en regel på golvet, en i taket och sen ett gäng stående reglar som är några millimeter för långa och sen bonka dit dem lugnt och försiktigt.

Frågan är ju också vad du använder det stora utrymmet till idag och hur inskränkningen av ytan påverkar det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.