Jupp

Jag skulle siktat på att köra en regel vid eller nära väggen och sedan reglar med lite mer än metern i mellan. En vettig rätskiva att dra av med sen bara. Sätt bara reglarna så du enkelt kan dra upp dessa.
 
  • Gilla
frihopper
  • Laddar…
myrstack skrev:
Jupp

Jag skulle siktat på att köra en regel vid eller nära väggen och sedan reglar med lite mer än metern i mellan. En vettig rätskiva att dra av med sen bara. Sätt bara reglarna så du enkelt kan dra upp dessa.
Tack! Absolut, det ska jag göra. Tänkte fixera reglarna i lite EPS-betong så kan jag justera höjden, är det enklast?
 
frihopper skrev:
Tack! Absolut, det ska jag göra. Tänkte fixera reglarna i lite EPS-betong så kan jag justera höjden, är det enklast?
Det funkar.
 
  • Gilla
frihopper
  • Laddar…
Ta några smidiga järnrör å punkta upp med eps.
Reglar låter meckigt å ev inte så raka, spelar iof ingen roll då du ska flyta sen.
Min erfarenhet av eps (Höganäs) är att den även expanderar lite.
Kan va värt att tänka på.
 
  • Gilla
frihopper
  • Laddar…
Vi gjöt upp tvättstugan i höstas med EPS betong. Höjden varierade mellan 10 och 50 centimeter (fyllde ut med isodrän där det var lite högre för att slippa blanda så mycket) Riktigt smidigt att arbeta med men det underlättar stort att vara 2 så man kan turas om att blanda annars tar det rätt lång tid. En tunna modell större är bra att ha att blanda i eftersom det ska blandas en hel säck i taget.

Som andra har skrivit är det inte superviktigt att få till ytan 100% eftersom du ändå avjämnar med flytspackel sedan. Körde med svärfarsans laser och höjdmarkörer när vi flöt dagen efter. Blev bra.

Lycka till!
 
  • Gilla
frihopper
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.