KnockOnWood
KnockOnWood: Om detta är en bostadsrättsförening, där ni är delägare, så kan ni kanske meddela era problem till föreningens styrelse. Och sedan ta upp problemen med lyhördhet som en fråga på nästa årsmöte. Kanske det är lätt att isolera stegljud mm från terrassens trätrall ner till er genom att lägga träreglarna på något slags gummi-mellanlägg.
1 svar · 1,5k läst
W
williamspäron: [citat] Tackar!!
2 svar · 1,6k läst
·
SysterNett
SysterNett: En vän till mig hade en likadan trappa. När de tog bort ribborna kändes den ok, efter någon dag så föll trappen ihop med min vän och hennes bebis på översta trappsteget. Var försiktiga!
7 svar · 2,5k läst
·
S
snowjim: Jag körde på Bygg max findhand spackel förra sommaren till köket, det var ingen höjdare. Fick spackla samma områden säkert 10 gånger innan det blev hyfsat jämnt. D.v.s spacklet kryper fruktansvärt mycket. Denna gången har jag använt ett spackel från knauf och det är ljusår bättre! Mycket bättre konsistens och det kryper nästan inte alls. Efter första lagret så behövde det
35 svar · 12,7k läst
Stefan N
Stefan N: Slipar ju med giraff och dammsugare, knappt ett dammkorn.
12 svar · 3,7k läst
·
M
Martin_355: Hej. Jag under om det finns någon betong som är formbar på "flaska" typ fogskum. Behöver ha den för att göra ett rör helt rak i slutet. Skarven ska vara helt rak. Just nu är den typ kanske 3-4 mm kortare nertill av röret. Jag kan inte slipa den där uppe. Blir för kort rör. Jag röret ska vara 3cm tjockt. Tacksam om någon kunde hjälpa mig.
0 svar · 2,7k läst
M
my_home: Om båda väggarna kräver ei30 behöver då taket det också? Räcker 1 lager gips i taket. Det är lösull ovan sjyddspkasren i talet
6 svar · 5,0k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Ja, jag vet. Men lite av den goda tekniken får man offra för användbarheten ibland :) Kom ihåg att det bästa är det godas fiende :D
11 svar · 3,3k läst
·
S
spaxx: Det jag själv märkt med Byggmax grovbetong är att den har annan färg än Weber. Den innehåller ibland klumpar. Ofta när man blandar så bildas kulor istället för rätt konsistens, oavsett rätt mängd vatten.
14 svar · 16,9k läst
Bernieberg
Bernieberg: Möjligtvis får man tänka på att högre väggar blir svajigare så eventuellt kan man kanske gå upp i regeldimension eller se till att någon vägg ansluter på tvären. Är kanske inget problem om man inte väljer 45x45 och gör en 4 m hög vägg som spänner över hela bredden.
5 svar · 6,0k läst
·
prototypen
prototypen: Hur ska vi kunna avgöra om det håller om du inte visar hur det är tänkt att göras. En pinne till en supertung speldator kanske inte funkar men......... Protte PS, finns ju 22x28 om inte 22x22 håller
4 svar · 1,6k läst
L
Liteavvarje: [citat] Möjligt med nya rön , jag har metall , men allt är bra bara det funkar
3 svar · 1,7k läst
anders07
anders07: Det kanske har gjorts olika tider eller av någon som kör enligt "man tager vad man haver...". Det kan också bero på typen av matta vad den kräver. Så, ja, det är rätt vanligt att det är olika lim i olika rum/mattor.
3 svar · 2,9k läst
S
snowjim: Idag blev bryggan invigd, 3 x 70 mm på högkant och en plywood, här är en bild : http://i.imgur.com/9nC0xYu.jpg Såg faktiskt inte justusanderssons inlägg förrns nu, hade jag det så hade jag troligen inte häller vågat köra med 3 x 70. Det gick dock bra, sviktade inte särskilt mycket faktiskt och inga problem att stå på stege på det ihäller. Visst det hade gärna fått kännas
3 svar · 1,1k läst
S
snowjim: Ja, det verkar vara många som kör med gipsputs. Kan jag så undviker jag dock gärna att slabba med bruk över huvud taget, ibland är det dock ett måste. Vi valde som sagt att PL 400 och det visade sig fungera bra. Det tar förvisso 1-2 dygn innan det torkar men det räcker att man pressar det på väggen par minuter för att det ska sitta där. Vi fick såklart pressa lite längre efter som
6 svar · 16,3k läst
L
Lennart Lind: Hej tänkte sätta fast salning på ett par pvc fönster vill inte skruva i karmen. Om jag en dag behöver byta ut trät (salning) kommer ja då kunna få bort limmet?
0 svar · 4,0k läst
J
justusandersson: Om du kan lägga en sådan list runt hela glaskanten måste det vara perfekt. Skillnaden i rörelser mellan glas och t.ex. trä är betydande och en källa till problem. Mina svärföräldrar hade ett växthus där glaset på ena sidan hölls fast med ett metallclips. Jag fick nog under årens lopp byta varenda ruta minst 2 gånger. Så en gummilist (eller två) som håller glaset på plats med
8 svar · 12,7k läst
·
P
Putte81: [citat] Då menar du väl totalkostnad per kvm? Det har jag koll på, men frågan gällde endast ett bjälklag i betong med indragen vattenburen värme, isolering. Kan man likställa det med platta på mark, alltså ca 2500-2700kr/kvm?
2 svar · 2,7k läst
L
Liteavvarje: En fläktkonvektor under skåpen som blåser ut , kommer att dra lite runt fötterna förstås
4 svar · 2,3k läst
Fjojtmehmet
Fjojtmehmet: Jag köpte denna åt brorsan http://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/elverktyg-och-maskiner/borrhammare/elektriska-borrhammare/borrhammare-001199/ Han är skitnöjd Jag har provkört gamla modellen ett par gånger och den är otroligt prisvärd Ska man bara borra ett fåtal gånger per år så är det en fullgod maskin.
3 svar · 1,8k läst
S
smurfen72: Ja skivan ska ha kottling vid väggen eller om man skruvar en kloss i väggen hududsaken är nog att den får stöd.
8 svar · 17,6k läst
Bernieberg
Bernieberg: Tack för input alla!
13 svar · 15,6k läst
·
varmkorv
varmkorv: Jag är väldigt tacksam för all input, tack! Upplägget där det inte är dörrhål varierar mellan 1-2 cm. Till vänster är det straxt över en 1 cm, tillhört är det 2 cm. Hjärtväggen skulle hamna i ena änden av det nya golvbjälklaget. Och det skulle bli långt mellan kortlingarna pga ventilationsrören. Min tanke just nu är att sätta en 90*90 limträstolpe. Och försöka spara
9 svar · 2,7k läst
·
A
Alko: Ok, borde ju vara tillräckligt när man bara har ett fåtal hörn att putsa, även om det verkar väldigt praktiskt med hakarna.
4 svar · 4,9k läst
·
S
snowjim: Okay, nu är det gjort, här är lite bilder på det : http://imgur.com/a/PzX5J De som byggt badrummet hade faktiskt gjort det riktigt, d.v.s taget bort spånskivorna(som vi annars har i väggarna) och satt OSB, GIPS och vårtumsskydd. Kakelns såg dock inte ut att sitta så fulltäckande men det höll iallafall för multimations vibrationer vilket det blev en hel del. Fick såga bort en hel del,
22 svar · 8,7k läst
·
holmberg87
holmberg87: [citat] Timmer, blocksågat, stockar brukar stå i de annonser jag sett
7 svar · 2,4k läst
A
Alko: Låter bra, tack för svar!
3 svar · 3,3k läst
·
A
APKa: [citat] Stort tack för snabbt svar
2 svar · 780 läst
M
MoggeS: Kan man nog också göra, skall höra med min smed hur han vill göra, svetsa eller bulta.
4 svar · 2,5k läst
J
JarmoT: [citat] Det ska jag göra. Tack för svaren.
6 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.