N
NightRider: [citat] Ja det kan man kanske säga, ca 100-150mm långa och 10-12mm diameter med "fransk" gänga. Men som sagt, var kan man köpa dem i Sverige?
2 svar · 2,2k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Bra val om det är ett äldre hus! Pratar vi typ 60-talshus är nog KC-putsen mer samtida.
3 svar · 5,9k läst
·
P
Patrik Hazard: Ytong Multipor! Det använde jag i min källare och nu känns väggarna varma och goa, helt utan risk för instängd fukt. Googla det!
1 svar · 2,3k läst
oscarwww
oscarwww: Hur gick det?
4 svar · 2,0k läst
·
oobum
oobum: [citat] Tyvärr inte, är fortfarande vanligt med enkel- eller dubbelgips i väggar. Så provborra där du skall sätta upp något och se vad som gömmer sig där bakom.
2 svar · 1,1k läst
P
PetrusW: [citat] Ja nu kände jag på klingan å den känns slöare..
3 svar · 861 läst
Scsi
Scsi: [citat] https://www.byggmax.se/cement-express-p18165?gclid=EAIaIQobChMIt7SRmcmG7AIVhumyCh3d4gQBEAQYASABEgIrN_D_BwE En helt ok produkt. Man behöver inte blanda eller något bara att pressa in sen låta torka. Beroende på hur stor sprickan är kan det givetvis gå åt fler tuber. Vh Alexander
5 svar · 2,9k läst
·
A
Astridgson: Hej gaston12! Sent omsider kommer här några bilder. Plåttaket får vänta till våren, men pappen klarar ett år utan beklädnad. Kan tillägga att vi är väldigt nöjda med resultatet Med vänlig hälsning, Astrid [bild] [bild] [bild]
10 svar · 5,5k läst
·
J
Jarlsgård: [citat] Skulle tro att vägg 2 är tjockare pga att det är/var kallgarage :)
5 svar · 1,3k läst
·
vonLinköping
vonLinköping: Där sitter det en täckskiva idag, så då får jag riva den först. Jag var inne på att ta ner väggen oavsett och sen sätta stolpar om den behöver bäras av.
6 svar · 1,9k läst
·
M
mgranbom: Vi använde lim och Dewalt Wall Dog skruv för att fästa gips på lättbetong. Kanske finns tillräckligt långa för att nå genom tretexen också...? /M
3 svar · 2,8k läst
E
Emil_L: Det jag kan komma på är att kontakta ett närliggande sågverk och fråga om de kan hyvla 30mm istället för 21 eller 22mm
1 svar · 1,6k läst
ricebridge
ricebridge: Helt stabil utan rasrisk blir nog svårt utan stödmur. Men annars är mantrat rötter, rötter, rötter. Ju mer som växer desto bättre binds jorden. Så tänk i termer av lämpliga växter som kan göra jobbet åt dig.
1 svar · 1,7k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Men frukosten då?
29 svar · 6,4k läst
·
L
largab: Hej, jag skulle gjutit ett betongbjälklag på samverkansplåtar (tex http://www.kumlaviken.se/peva45.html ) . Golvvärmeslang ingjutet i betongen. Sedan lagt klinkers direkt ovanpå.
1 svar · 870 läst
useless
useless: Stoppa in ett runt spirorör i kanalen och täta runt.
10 svar · 3,8k läst
·
P
Putt: [citat] Detta. En kanonprodukt som uppfyller det mesta förutom lågt pris ;)
8 svar · 4,6k läst
C
C.Lundin: Det lättaste, om du vill ha gjort det i samma veva, är att gå ned i sättmått samt att låta det gå en liten stund mellan gjutningen av plattan och sargen. Oftast när man gör liknande brukar man lösforma och använder då s.k. flytbrädor, en form format som ett L för att minimera risken att betongen pyser upp där den inte ska vara.
1 svar · 2,2k läst
·
En apelsin
En apelsin: [citat] Tack
6 svar · 1,9k läst
T
thced: Jag undrar vad man vanligtvis gör för lösning? Klyver jag ner 15mm ribbor och avslutar med? Lägga omlott och sätta hörnlist? Bilder mottages tacksamt på hur ni ev. löst det!
0 svar · 628 läst
D
Derbyboy: Väcker tråden lite.... vad tror ni om PU-lim?
17 svar · 67,3k läst
R
Robert-san01: Täta stora glipor i isoleringen med fogskum. Börja med att lägga ut lite betong mitt på isoleringen, sedan i voterna.
5 svar · 8,3k läst
·
J
Jogöwa: [citat] Tack, reagerar lite på ”Förutsatt naturligtvis att den är byggd som den är ritad” - brukar det hända att det avviker på ett betydande sätt eller vad tänkte du på? Annars lät det som firman som var här..
2 svar · 1,4k läst
·
F
flaxie: [citat] Lite sent, men vill ändå tacka TS för återkopplingen. Alltid kul att läsa hur det löst sig.
14 svar · 6,6k läst
·
Silver78
Silver78: Men då du kan belägga efter 2 timmar så är det fritt fram att jämna till med ett lager till.
1 svar · 1,5k läst
F
fribygg: [citat] Det beror ju på om du kan sälja stockarna som timmer eller om du kan använda nått som bara skulle bli liggande i skogen eller kanske barkborre gran som är svårt att få vettigt betalt för. Kan jag förädla "borregran" till 1tum 7 eller större med mer än 40% sågutbyte är jag nöjd.
3 svar · 1,8k läst
A
Aahusen: Jag ska bygga en liten ”hemmaverkstad”. Den kommer att ligga ute på vischan, så området är inte planlagt. För att bl a kunna hantera en del längre föremål behöver jag all höjd jag kan få och ska därför lägga en limträbalk längs nocken på sadeltaket. Bygget ska vara 8,0 x 4,0 m.Taklutning 3:4 ( ca 37 grader). Byggnaden ska isoleras så högbenens dim blir 45x195 med c/c 1,2 m.
0 svar · 632 läst
P
pingflood: Hej! Vi har ett funkishus byggt 1936, där man har en terrass byggd ovanpå garage + ett annat rum, i en "L" form som går runt hörnet. Just nu ligger det takpapp på, och förra ägaren hade lagt ut trallrutor på sommaren för att ställa ut lite möbler. Var och tittade på ett annat hus från samma era och där hade de lagt plåttak och sedan byggt ett trädäck ovanpå. Fick en att fundera
0 svar · 1,4k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Det rör sig om natursand 0-8 och den grövre ballasten är kross, makadam. Finare kross med nollfraktion ger ofta betong med sämre eller osäker styrka. Det sagt så blandade jag betong på väggrus 0-18 mm, d vs kross till växthusets grund för några år sedan. Tre skyfflar kross och en skyffel cement. Med den högre betonghalten blev det väldigt fin och hållbar betong. Gjuter plintar till
52 svar · 51,2k läst
·
D
Drsnuggels: Bild
2 svar · 2,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.