Tänkte eventuellt gjuta platta med L-Element som skapar förhöjd spolkant. Detta skall gå att göra i ett gjutmoment står det.

Jag brukar ha S4 halvflytbetong. Kommer inte den betong som hälls uppe i spolkanten rinna ner och ut i plattan om man gjuter allt på en gång?

Nån som har erfarenhet?

Illustration av L-Element för gjutning av förhöjd platta, möjlig tillämpning för garagebygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det lättaste, om du vill ha gjort det i samma veva, är att gå ned i sättmått samt att låta det gå en liten stund mellan gjutningen av plattan och sargen.
Oftast när man gör liknande brukar man lösforma och använder då s.k. flytbrädor, en form format som ett L för att minimera risken att betongen pyser upp där den inte ska vara.
 
  • Gilla
Sållentuna_INFP
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.