Mac_attack
T Taxture skrev:
[länk]

Här verkar du kunna köpa styckvis
Tar 79 kr i "hanteringskostnad". Men det får man kanske leva med i sådana fall.

Om slagankare är det som gäller vill säga, men hittills har jag inte hittat något alternativ.

Inte använt tidigare, kräver monteringsverktyg med va?

Mac_attack
tommib tommib skrev:
Nej, fälla in mutter, eller rampamuff, i kroken.
Okej, kan vara ett alternativ. Och träskruvsänden mot plugg i betongväggen? Vilken plugg?

tommib
Valfri. Jag brukar använda thorsman/essve. För M8 skruvstift brukar 10 mm plugg vara lagom.

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
För M8x30? Deras så kallade listpris är "bara" 145 inkl moms och ingen betalar väl mer än runt en femtiolapp.
Ja, jag kollade på fel dimension... Men 145:- är för ett 5-pack, så 290:- då för 10 stycken.

useless useless skrev:
Ja, jag kollade på fel dimension... Men 145:- är för ett 5-pack, så 290:- då för 10 stycken.
Förpackningsstorleken verkar lite oklar...

Skärmbild av en produktspecifikation för Sormat slagankare med artikelnr 390837 och leverantörens artikelnr 9640094312.
Teknisk data lista för byggprodukter med varumärket Sormat, inklusive förpackningsstorlek och måttangivelser.

Men sen vet nog både du och jag att ingen betalar deras hittepålistpris och det intressanta är väl ändå vad man faktiskt betalar där.

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Nja, där framgår det ju tydlig att det är 5 st per förpackning av den valda artikeln och att det finns 10 st olika förpackningsstorlekar... (y)

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Mac_attack
useless useless skrev:
Nja, där framgår det ju tydlig att det är 5 st per förpackning av den valda artikeln och att det finns 10 st olika förpackningsstorlekar... (y)
Problemet kvarstår dock, en privatperson kan inte handla på Ahlsell?

kr299:- för ett 100pack m8x30 slagankare på Hornbach är väl lika bra som att köpa på Ahlsell?

Mac_attack Mult skrev:
Problemet kvarstår dock, en privatperson kan inte handla på Ahlsell?
Ställ dig utanför vid frukosttid med en påse bullar i handen så hjälper säkert någon dig. :crysmile:

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Mac_attack
T Taxture skrev:
kr299:- för ett 100pack m8x30 slagankare på Hornbach är väl lika bra som att köpa på Ahlsell?
Jo, men känns smått sinnessjukt att 95 stycken blir över och bara liggandes. Gör ju ont i själen.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Du kan förbereda ytterligare 95 fästpunkter i väggen om du vill flytta runt prylarna eller hänga upp fler.

Mac_attack
useless useless skrev:
Du kan förbereda ytterligare 95 fästpunkter i väggen om du vill flytta runt prylarna eller hänga upp fler.
:rofl:

Alfredo Alfredo skrev:
Förpackningsstorleken verkar lite oklar...

[bild]
[bild]

Men sen vet nog både du och jag att ingen betalar deras hittepålistpris och det intressanta är väl ändå vad man faktiskt betalar där.
Betalar 22,04 ex moms för ett packe av dom där, så Ptja kundpris blir väll cirka 198kr :crysmile:

Du borde handla på Hornbach istället så får du större marginaler.

useless useless skrev:
Du borde handla på Hornbach istället så får du större marginaler.
Men frukosten då?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.