raveper
raveper: Vanlig sten går utmärkt att borra i med borrhammare. Snäppet bättre maskin än slagborrmaskin som troligen bara mest skakar och låter. Vad betongen som håller ihop stenarna är gjord av är ju svårt att veta samt varifrån luften ur hålen kommer.
1 svar · 1,0k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Klart du skia våga anlita ett annat företag. I många sammanhang är ett stålräcke mycket snyggare än ett klumpigt träräcke. Jag anlitade ett företag två gånger för att tillverka ett galvat räcke och en stålkonstruktion till trappa. Delvis komplicerade saker som jag ritade själv men blev skitbra. [bild]
25 svar · 5,0k läst
·
MrJay
MrJay: Gipsmassa, typ Knauf MP75
8 svar · 3,9k läst
·
D
doctormirabilis: [citat] 2m
15 svar · 2,6k läst
nimhed
nimhed: [citat] Hittar 8m här. https://www.jemfix.se/yttakpapp-toptite-6-graa-8-x-1-m-tecca/4210/9061238/?gclid=Cj0KCQjwj_ajBhCqARIsAA37s0xV4Ct2NCtFwkchb2hl3WJhWDT615VIbTEpYJMrqHZP1F9DHOCgWF4aAmuYEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Känner mig lite okunnig när det kommer till kvalitet. Kan du vägleda?
2 svar · 786 läst
R
Ragren: Väggen är alltså fylld. Kanske 15 cm med denna massa. Väldigt lätt att borra genom
2 svar · 815 läst
·
Kalle Rosén
Kalle Rosén: Hej! Vi la ett lager med asfaltskross i backen upp till sommarstugan för ca två år sedan. Vi anlitade bort arbetet och de tog bort den gamla vägen samt anlagda den nya vägen med kross och ett underlager med bärlager. De paddlade vägen och den fick vila i ca 4 veckor utan att någon körde på den. Mina frågor är vad kan jag göra för att få vägen att sätta sig, som det är nu så är
0 svar · 2,0k läst
C
Carl Johansson: [citat] sprickan ser gammal ut och du kan nog med lätthet lägga igen den med bruk. Kul projekt du har framför dig! [citat] Det blir nog bra det där, g
6 svar · 1,7k läst
·
M
Mikolino: [citat] Såhär tänkte jag. [bild]
3 svar · 2,9k läst
·
C
Carl Johansson: Har du någon bild på det som ska putsas?
2 svar · 1,3k läst
Jocce81
Jocce81: [citat] Det är lite så jag tänker också. /Jocce
12 svar · 4,1k läst
·
S
Stumles lädu: [citat] Japp! Ca 300 m2…:rofl:
2 svar · 728 läst
Hep
Hep: Kanske ett par bitar av det här under lådan om det inte glider tillräckligt efter vaxning.
3 svar · 3,4k läst
·
B
banjoatte: [citat] Den som byggde valde fel skruv . Inte jag. Däremot ersatte jag med bättre skruv
5 svar · 1,6k läst
·
S
Slottsfrun: Det hoppas jag med! Tack för ditt svar! [citat]
18 svar · 4,3k läst
·
M
m@nge: [citat] Ja det går säkert laga som du säger. Men jag skulle vilja fräscha upp hela trappan när man ändå håller på. Kommer kanske se lite fläckigt ut?
10 svar · 4,2k läst
·
V
Vedhuggarrn: Danalims cooltack använder jag till mesta när de ska va limfog. Tycker det håller bra och länge, även på utsatta ställen med mycket saltvatten och sol
3 svar · 1,2k läst
F
Fluxor: Ja. Det torde ge samma önskvärda effekt.
3 svar · 1,1k läst
·
Fixaren 76
Fixaren 76: Hej Jag funderar på att bygga nått liknande i en sjö, fick du byggt enligt skiss och har den hållit för isen?
13 svar · 12,4k läst
·
C
Carl Johansson: [citat] Viktigt att det är lufttätt också, sätt lite latexfog om du inte redan gjort det.
8 svar · 7,5k läst
C
Carl Johansson: Vet du varför det spricker? Om putsen sitter fast, speciellt hörnbitarna borde det räcka att knacka upp sprickan lite, väta försiktigt och lägga i lite vanligt bruk kan tyckas.
2 svar · 2,8k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Klipp då av trådarna och putta in dem i hålet som de går i. Om väggen är tapetserad (och övermålad) kan du tejpa fast en bit ny tapet utanpå. Tejpa noga så den inte flyttar sig i sidled. Sedan skär du en ruta igenom BÅDA lagren tapet. Pilla givetvis loss den dittejpade först. Sedan tar du även bort den fastmålade gamla tapeten, skrapa noga. Nu har du en bit vägg utan tapet och en
4 svar · 2,4k läst
·
F
falkn: [citat] L-trim precis
10 svar · 3,0k läst
·
A
Andreas Söder: Hallå ska glada, haft lite byggare med vältar på fastigheten mittemot och fått lite mindre sprickor på cementfog. Hade en hel del innan så marginell skillnad, men ska i sommar sätta fart och åtgärda några. Har ni förslag på att åtgärda såhär små sprickor? Kan ju givetvis fräsa bort befintlig cementfog och lägga ny, men känns som ett stort jobb då de är lite överallt. Vill
0 svar · 845 läst
·
W
WarraWarra: Uppdatering med resultat och hur jag gjorde till slut. Tiden får utvisa om det var rätt val. Reglade upp väggen genom att skruva hammarbandet i taket. konstruktionslim och skruv till väggreglarna. Lumppapp las under syllen som rekommenderat, och skruvades på två ställen med lite större förborrade hål genom parketten som förhoppningsvis kan lagas ifall väggen ska tas bort någon gång.
14 svar · 7,1k läst
·
S
Stefan_E: Gavlarna tar inte upp mycket vertikal last men är bra att ha för stomstabiliseringen dvs för vindlast om det inte finns inre väggar som är parallella med gavlarna. Tex garage med port på gaveln kan få problem med stabiliseringen utan inre tvärväggar.
2 svar · 1,3k läst
·
zarkov
zarkov: [citat] Nejdå, det tar bara lite längre tid.
5 svar · 6,1k läst
N
Namnet: [citat] Jo, har sett den lösningen, men den är ju inte helt korrekt. Man vill ju inte skära bort isolering som man först lagt dit. Det skapas dessutom en köldbrygga. Kommer att ha skjutdörrspartier längs med hela sidan, så då måste man skära bort isoleringen hela vägen.
2 svar · 1,6k läst
·
S
Slottsfrun: Kul! [citat]
6 svar · 1,8k läst
·
S
6 svar · 1,8k läst
·
N
NickeNickee: OnceWall har nu återupptagit tillverkningen av Lavellasponten så den finns att köpa i bygghandeln eller via OnceWall direkt.
4 svar · 7,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.