Dr Benz
Dr Benz: Ingen annan? Åsikter om fruktbroms och isolering dikt an sponten i taket? Åsikter om isolering av golv ca 5cm och sedan parkett på det? Åsikter om att dra radiatorrör i torpargrund ca 12 m enkel väg.
5 svar · 1,9k läst
·
FemTummar
FemTummar: [citat] Den har jag åkt till tippen med...
18 svar · 2,9k läst
·
L
Lonil: Tack för era svar! 😊
4 svar · 3,7k läst
·
C
CissiSimon: [citat] Tjena! Har inte fixat trappan än men jag kommer att göra så här. Efter råd från snickare och målarbutiken. 1. Tvätta hela skiten med saltsyra. Spola av. 2. Knacka bort allt löst sittande bruk. (alla bomfickor). Stålborsta bort löst sittande färg. Spola av. 3. Prima och laga med Finja A-bruk. Borsta lite i bruket så nästa lager fäster bättre. När det torkat lägg på
2 svar · 3,7k läst
·
D
DanTö: Hej, jag har ett hus med timmerstomme, nu vill jag gärna "korta av väggen (öppna upp) på bilderna och vet att denna stadgar även i sidled vilket är vad detta handlar om. Vet även att det finns trådar här gällande detta men har inte hittat något svar på just detta bara påståenden om just kraft i sidled och att väggen hjälper gavel att inte "bångna" På bild 1 syns en gulmarkerad
0 svar · 1,4k läst
·
G
GalliMattias: [citat] Åtminstone 400 mm, gärna 500 om det går.
4 svar · 1,1k läst
B
BSOD: 3mm känns lite. Det är lätt att ta bort några mm till så du får lite bättre täckning på röret. Med tanke på att det är så lite så hade jag tagit ett billigt stämjärn och huggt ur ett par mm till. https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/stamjarn-och-trasnidarverktyg/stamjarn/stamjarn-125323/
4 svar · 1,5k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Ett ickeproblem, borra 18mm hål, in med ett kabelrör på 16mm och igenom med kabeln.
1 svar · 1,0k läst
Kalle Olsson2
Kalle Olsson2: Hej. Har köpt hus med torpargrund och det är inte möjligt att komma ner och kolla hur det ser ut. Där sitter varsin ventil på varje gavel. Hur ska jag tänka? Hur byggde man torpargrund 62? Murstocken är betong.
0 svar · 928 läst
S
Skogsmusen: [citat] Denna sida använde jag mig av då jag sökte information inför ett trapp bygge. https://www.zhitov.ru/sv/lestnica/ Eller: https://www.zhitov.ru/sv/lestnica_k/
11 svar · 7,0k läst
·
N
neo11: Du tjatar om din primning hela tiden, ja prima bäst du vill. Har inte sett något produktblad på din primer, vilken primer använder du? Men att din enda fråga handlar om primning, kan jag inte förstå. Gonatt
19 svar · 3,6k läst
·
J
jonaserik: Vad vitlasering gör i halka, kan jag inte uttala mig om. Kommer det att hålla och vid lasering så reser sig trät och måste putsas och laseras igen vad jag vet om det. Så då måste det till en målare att svara på, kanske finns på forumet.
3 svar · 1,0k läst
N
neo11: Går väl om den är slät.
1 svar · 1,0k läst
N
neo11: Rätt lite sot, så skulle nog säga nej.
1 svar · 1,1k läst
·
N
neo11: https://www.amazon.se/MP90-skyddsmedel-milj%C3%B6v%C3%A4nligt-begr%C3%A4nsar-absorptionen/dp/B08499CY24/ref=asc_df_B08499CY24/?tag=shpngadsglede-21&linkCode=df0&hvadid=476512334607&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=10500852216014756532&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9062467&hvtargid=pla-875599667030&psc=1 Denna är väldigt bra. Beror ju dock lite på hur vattnet kommer igenom.
19 svar · 4,5k läst
·
N
neo11: Cementbruk A. Vad har ni putsat kallmuren med?
1 svar · 714 läst
J
Jenseo: [citat] Det verkar vara några överlapp på filmen där det är större öppna partier, så kanske kan ”laga” dom med tejpen då. Låter bra!
11 svar · 1,8k läst
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Vanlig gips-skruv för 3 lager gips bör räcka för att nå fram till träväggen. Använd den skruvdragare som du har, oavsett så får du in tekniken efter några skruvar :)
7 svar · 1,2k läst
·
J
jonaserik: Är nog OK, men är som heraklit, det är svårt att fästa något på dom väggarna som sätts det länkade på.
5 svar · 4,5k läst
J
JF.: [citat] [citat] Jag vill kapa halva takstolen för att frigöra mer yta på loftet. Det är en takstol som jag vill modifiera. Som det är idag finns det gamla taket delvis kvar på loftet. Konstruktionsritningarna är inte aktuella då det gjordes med tanke att jag skulle göra ett taklyft som aldrig blev av. Det var inget fel på förslaget utan det blev alldeles för kostsamt.
5 svar · 3,0k läst
·
J
jonaserik: Behövs ingen ankring av järnen så länge som dom är gradade ut, försök att dra ur ett järn rakt upp som sitter i berget med gradning. Det klarar du inte. När betongen kommer dit så fixeras järnen så all påfrestning blir uppåt. något järn på tvären inte fel, som håller inbördes avstånd. med den höjden så kommer järnen att sitta stenhårt i betongen och inte glida ur.
7 svar · 1,3k läst
N
NiSim: [citat] Jag är ganska missnöjd med denna firman över lag då resterande renovering inte är klar ännu, så jag tänker inte acceptera faktura innan det är klart. Men jag har påpekat att jag inte är nöjd med lösningen av avluftningen men bara fått till svar att det då kommer bli mer försenat. Så jag funderar på att bestrida del av fakturan med hänvisning till att jag behöver ta in
7 svar · 3,7k läst
·
Centano
Centano: [citat] Titta i hålet.
7 svar · 2,6k läst
·
Stefan N
Stefan N: Heraklit/träull inget farligt.
1 svar · 886 läst
·
E
Emelie Larsson: Okej tack snälla för svar och tips!
3 svar · 10,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Tack! Du menar alltså att väggen mellan matplatsen och det som kallas för hall utanför sovrummen samt mellan de två mindre sovrummen är bärande. Jag trodde du menade väggen mellan matplatsen och hallen vid ytterdörren och det tyckte jag var konstigt.
7 svar · 2,3k läst
·
G
Galten: Hur gick det? Hur du skall göra beror lite på vilken look du vill ha. Vill du ha en helt jämn yta eller att stenarna skall synas?
3 svar · 1,4k läst
A
Andréspe: Räcker de med ett lager Multi Force. eller Minerit 12mm? som innertak i en carport med en lägenhet på ovansidan. Som brandskydd alltså
0 svar · 667 läst
Z
z_bumbi: Jag skulle ha ett större avstånd mellan ved och eldstad.
1 svar · 1,1k läst
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Jag hade kört på den lösningen, osb + gips funkar helt perfekt för att ersätta tidigare tjärpapp :)
3 svar · 2,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.