Hej,
Jag tänkte putsa mitt garage och har köpt hem ”Fiberputs B” från Finja och diverse attiraljer. Samt kollat på youtubeklipp i mängder
Men jag har inte kläm på några saker, som t.ex hur länge man skall vänta innan man går igång med putsbrädan? Och hur gör man om man inte hinner klart utan måste avbryta?
Och om det finns andra trix som jag borde känna till såklart!
Jag tänkte putsa mitt garage och har köpt hem ”Fiberputs B” från Finja och diverse attiraljer. Samt kollat på youtubeklipp i mängder
Men jag har inte kläm på några saker, som t.ex hur länge man skall vänta innan man går igång med putsbrädan? Och hur gör man om man inte hinner klart utan måste avbryta?
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Jag kan tyvärr inte ge dig några råd men jag har försökt själv och tyckte att YT-klipsen är himla optimistiska. Jag tror det krävs en massa övning innan det blir bra. Men jag hoppas du har mer talang än jag.G Galten skrev:Hej,
Gav mej på projektet idag, tycker det gick över förväntan. Kleta på putsen och sen filtputsbräda på det. Väggen är inte helt slät men tycker det inte gör något i ett garage
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Det finns olika skolor i den frågan. Vissa färgtillverkare menar att plastfärg är bra, för då blir det tydligt om man har fuktproblem….
Jag har kört silikat i källaren.
Jag har kört silikat i källaren.
Är du säker på det? JAg tycker silikatförgen är förhållandevis matt.G Galten skrev:
Vi har några putsade innerväggar med plastfärg i källaren och det har generellt blivit färgsläpp och puts som brutits ner till "damm"/grus nere vid golvet - troligen beroende på fukt som kommer genom plattan. (äldre hus utan kapillärbrytande grus eller isolering under). På ytterväggarna sitter det träullit som putsats på och där är det inte samma problem med fukt utom i hörn där stuprören gått ner för nära fasaden...
De väggar som jag målat om med silikatfärg (primer och färg) har jag inte det problemet så jag tror att silikatfärgen är mer genomsläpplig för fukt så inga släpp eller bubblor där.
Jag skulle aldrig måla med akrylatfärg på puts idag.
De väggar som jag målat om med silikatfärg (primer och färg) har jag inte det problemet så jag tror att silikatfärgen är mer genomsläpplig för fukt så inga släpp eller bubblor där.
Jag skulle aldrig måla med akrylatfärg på puts idag.