M
Marv: Tack för svaret, anledningen till att jag frågade var att jag vid första titten i bkr regler så stod det att det skulle vara på båda sidorna. Nu när jag läser igen gäller detta bara om det är våtrum på båda sidorna och då är det ju självklart.
2 svar · 1,8k läst
J
jon_h: Jag skulle vilja säga 25-30 år i alla fall. Kanske med en omfogning någonstans på vägen ifall de blir för fula.
1 svar · 6,0k läst
J
jon_h: Varsågod. :)
3 svar · 7,2k läst
A
andi_j: bör nog ta ett snack med mitt FB för att se vad som krävs för att dom skall godkänna fördelningslösningen.
23 svar · 8,5k läst
J
jon_h: [citat] Det är 600 som gäller. Kortlingarnas dimension är inte så avgörande, men kör på 2"7 om du får plats. Armeringen ska mig veterligen alltid ligga direkt på spånskivan, det är där den behövs. Ska inte lyftas. Sedan ser jag inget som hindrar att man har en vända armering ovanpå också, om man nu vill det. Men fäster man slangen i den understa armeringen så tycker jag att det
2 svar · 5,4k läst
A
anasel: Finns det verkligen ingen som har något tips var man kan få tag på krokar, toalettpappershållare m.m. i aluminium-look eller borstat stål? //Anna
3 svar · 2,2k läst
E
Erzon: tänkte inte på det, väggarna består av gips och golvet är träbjälklag. /Stefan
3 svar · 3,1k läst
A
Anonymiserad 23608: Och om din handlare inte har sådant golvspån (t.ex. Byggelit Contifloor), så kan du skarva skivorna utan spont förutsatt att du gör det på en regel.
2 svar · 4,1k läst
T
trojlee: allt som har med våtrum att göra tar sån tid....så kan man inte göra själv så kostar det...och ofta rätt rejält. Hur stort är rummet?Ofta är arbetet bra mkt dyrare än materialet...om man nu inte lägger mosaik i mängder:D... Men som sagt, ta in offerter för det kan nog diffa rätt friskt när det gäller dom summorna.... / M
2 svar · 3,4k läst
J
jon_h: 12-13 mm över. Antingen använder du de distansklossar som följer med monteringsplattan för att höja upp det hela, eller så monterar du brunnen i höjd med spånet och sätter i en förhöjningsring (brukar vara 13 mm). Jag föredrar det senare, då får man spackel över skarven mellan monteringsplatta och spån, vilket känns säkrare.
1 svar · 2,7k läst
·
E
Emmalin: Hejsan, jag har samma problem som jazzgossen. Vill renovera badrummet med vattenburen golvvärme och klinker och inser att något måste göras för att inte vibrationerna ska "skaka sönder" tätskiktet. Någon som har tips på vad?
3 svar · 6,1k läst
T
Anonymiserad 23608: [citat] Fler bubblor vet jag inte, men ytskiktet är märkbart sprödare. Och kliar märkbart mycket mer också.
10 svar · 7,2k läst
A
Annananna: Smart! Jag får börja bygga upp en för framtida behov...
2 svar · 4,7k läst
S
Sulan_gbg: Tack och bock!
8 svar · 2,8k läst
·
S
P
petlif: Tack för era svar. Jag gick med i forumet bara för att få svar på min fråga och var lite för snabb.. Hade jag läst inläggen ordentligt så hade jag inte behövt posta min fråga ... Sorry. /Peter
3 svar · 2,2k läst
K
Kalaspinglan: Hej och tack för svar! Trevlig kväll! Ewa
5 svar · 10,8k läst
A
Annananna: Jag är inte så hemma på det här med datorer... men du missade att lägga upp ritningen va? Jag har i alla fall en annan fundering, som kanske är totalt way-out för dig. Den hänger lite grann på måtten den också... Tanken med den är att ha en separat toalett. Kanske kan kännas lite trevligt? Tyvärr har jag inte koll på hur man gör ritningar (förutom på papper). I alla fall...: På
15 svar · 4,3k läst
·
M
Mb_Star: Har rivit en vägg för att få större badrum och golvet i nya delen är ju inget badrumsgolv utan någon form av plastmatta med väv som jag försökt att ta bort med det lossnar bara småbitar och den är ganska seg.... måste man ta bort mattan eller kan mattläggaren spackla över den ? har sågat hål i golvet där jag ska försöka göra ett fall mot den blivande golvbrunnen. [bild]
0 svar · 1,6k läst
S
Anonymiserad 23608: Det skulle förmodligen funka ändå iom att du har de horisontella kortlingarna, men jag hade petat in stumparna. Det är gjort på 10 min och då får du en tvärstum hörna. Om du ska ha kvar plasten så tänk på att lappa ihop den med rätt sorts tejp. Silvertejp bryter ner åldersbeständigheten hos plasten.
3 svar · 1,6k läst
·
S
spikklåda: Att det skulle vara för högt.
6 svar · 2,1k läst
H
helge lundell: muren blir inte het, det ligger vent kanaler närmast badrummet.
3 svar · 1,8k läst
A
Anonymiserad 23608: http://forum.byggahus.se/badrum/63291-laes-innan-du-fragar-lite-allmaen-information-foer-badrumsbyggaren.html
1 svar · 4,6k läst
J
jon_h: Visst, bara betongen är jämn och porfri så kör man direkt på den. Annars får man spackla den med ett mineraliskt bundet spackel först, men sätta skivor gör man normalt inte.
1 svar · 5,1k läst
K
Kioca: ok, ska tänka på att fixa ett bra fall. tack för det bra tipset!
7 svar · 2,6k läst
A
AndersS: Teori och det som fungerar i praktiken går inte alltid hand i hand. Jag hade gjort som jon_h rekommenderar, ibland måste man våga göra det man tror på, men det gäller då jag gör arbete åt mig själv.
25 svar · 15,0k läst
·
J
jon_h: Jag kan inte se att det är någon skillnad mot att ha badrum nere, bara takhöjden är okej. Vad är det du undrar över vad det gäller lutning på golvet? Det ska vara lutning på hela golvet, brantare närmast golvbrunn.
1 svar · 1,9k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: Vinkelslip lär inte göra mindre revor än vad kakelsågen gör. Men jag tror jag har kommit på hur vi gör, utan listen. Delar höjden med fyra och kapar 10,5 + fog. Då kan vi fästa glashyllan i i mittersta fogen. Och tar plattorna på längden uppe och nere, kapar antagligen på mitten, ca 17cm per platta. De små kan vi utan större problem köra med ritsen, de långa samt djupet kör vi
16 svar · 6,3k läst
·
pinebar
pinebar: Kanske http://www.rivners.se/?
3 svar · 1,7k läst
·
V
vandenHoogen: Pax 200 serien (lämplig modell) rekommenderar jag starkt om alternativet är att montera en fläkt "rakt genom yttervägg" mkt tysta, framförallt låg energiförbrukning(4w istället för ca15w som de flesta motsvarigheter med samma kapacitet har), samt bra kvalitet. Jobbar som elektriker och har monterat olika modeller. Har inte haft några problem med pax. Sen håller jag med Tompa att det
4 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.