Badrum
ori: Någon som vet vad som gäller vid snedtak? Är det OK att måla kring handfat? Tacksam för svar :) Ciao! Ori
PeterRyet: [citat] Jag köpte 2 st billiga AC-adapters på Jula, ca 200:-/st som ger 12V, 5A var. En är konstant på för radions minnen, den andra slås på när ljuset tänds. De ser ut som laptop-adaptrar ungefär, och jag har fäst dem på väggen i en intilliggande garderob.
Anonymiserad 23608: Det finns ett speciellt suddgummi, men jag minns inte vad det kallas. Lyssna med kakelleverantören.
nino: Jag hade lätt satt in en golvbrunn, det finns en brunn som man kan ansluta wc till kan ju vara bra att ha om man kommer på att man vill ha en extra wc eller om man ska renovera badrummet och bara har en toa. Sen är det ju bra med brunn om nått rör går sönder...
Åsa76: Jag skulle välja mörkgrå. Jag tycker det är nyggt när man ser rutorna tydligt. Speciellt som ni har valt olika storlek, det är snyggt !
orpon: Vi kommer antagligen köpa ett Poolspa Aquamarina som är 175 x 120. http://lang.poolspa.pl/indexen.html
OHE: Jag undrar om någon här på forumet har använt sig av lecakulor innan gjutning av golv i badrum. Jag undrar vidare om detta är regelmässigt ok och om det i så fall är att rekommendera. Tack på förhand
gluecifer: [citat] Inga problem all info är bra! Jag hade en liten aning om att ångspärren borde flyttas närmare ytan, så får det bli. Snedtaket blir utan kakel bara slätt gi....ja får man ha gips i snedtak nu ? Eller ska det vara våtrumsskiva där med ???
GoForIt: Hej, och välkommen.. Showerama tillverkas ju av IDO. Kontaktinformation till dem finns här. Förhoppningsvis har de den som reservdel.
lindahl: Kollade igen med byggmax - samma leverantör som till dom vanliga gipsskivorna, leverans datum satt till V37. //Håkan
kaj_partaj: Godmorgon alla glada!!! Tack för alla svar... Kör hela badrummet med dom nya skivorna !
anis16: Ska lägga 60x60 klinkers som har skarpa sågningar för första gången. Har någon några tips som gör mitt liv enklare, exempelvis om det är fix eller flytfix som gäller? Har lagt en hel del klinkers mellan 10x5 till 35x35 men har ju då haft möjlighet att trolla bort tandningen med fogen.
GoForIt: De flesta värmare till badkaren är bara 1-fas, men kräver som sagt ofta kraftigare kabel och högre avsäkring. Men utan värmare, så säg att det är ungefär 3 000 kr vardera till rörmokaren och elektrikern då.
Melkerman: Hej alla glada, håller på att dra rören till nya badrummet i bottenvåningen. 110-röret till toastolen går i en egen ledning från luftad stam. Är det någon som har en aning om hur långt man kan dra det från den luftade stammen? Nu rör det sig om cirka två meter. Behöver man en extra vakumventil "på vägen" om det blir långa avstånd?
Colle: Tackar Nicke, detta med skivmaterial hade jag inte koll på.
gluecifer: Vet att IFÖ har förlängningsprofiler till en del av deras duschhörn, kolla med tillverkaren av den som Bauhaus säljer.
freddeh: om det bara stämmer delvis, var snäll och upplys oss om vad som gäller istället..
wattugrylla: Rekomenderat utpris påp TEBO byggelement 20X600X2500mm Är 449:-ink mva
Husdrömmar: Tack för tipsen! Vi vet var avlopp och fönster är på ursprungsritningen och det är eg bara ett badrum som måste vara handikappsanpassat, så jag tror det är okej. Men det skadar ju inte att ha lite utrymme runt toaletten och så ändå... Det som oroar oss mest för nu är att oavsett om vi ritar upp egna ritningar så skickar Eksjöhus ut originalet till alla inblandade, så vi måste
vic viper: [citat] Snygga som tusan, men kan man använda de ramarna utan att använda Bluchers egna golvbrunn?
hidetun: [citat] Jättebra förslag, hade inte tänkt på det. Nu blir det samma på bägge sidor av fönstret samt att fodret täcker upp det mesta. Tack!
enasnilla: :D Såg ut som hjul... (Tänker "högt") Man borde ju kunna svetsa ett stativ till badkaret själv istället. Istället för att ha det där trista stativet ha ett stativ som man ritar och som är tänkt att synas. Som man...hmm...skulle vara snyggt med "svart", eller vad det kallas men det rostar ju. Kan vara snyggt iofs men i ett våtrum... Rostfritt...pengar och inte lika snyggt. Ah, jag får
Åsa76: Vi har precis ritiv ut ett inkaklat. Det var skitjobbit att göra rent brunnen och det kom in en massa tvålrester bakom som möglade o ....nej. Det var skit helt enkelt. Snyggt men förbannat opraktiskt o svårrengjort. Om man täpper till överallt är det en slutet luftvolym med golvbrunnen som ibland inte e fräch.........inspektionsgallren är ju små o snygga men jobbiga.....
Anonymiserad 23608: Ja, primat (impregnerat, om det fanns hos nasaren) golvspån och en underkantsarmerad spackelkaka.
spocks_beard: Ja den är stel och väldigt vattentät :) Jag hade en mattläggare som som satte den så det enda jobbiga var att betala räkningen....