Hur stora ojämnheter kan man acceptera? Som jag har det nu är golvet gjutet med fall och allt i Maxit 318 och sedan spacklat med lite fix för att bli av med porer etc.

Runt brunnflänsen är det dock lite ojämnt. Måste jag ta till stämjärnet och hugga lite för att sedan spackla med fix? På själv flänsen får det inte vara något spackel alls eller hur?
 
  • brunn1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • brunn2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • brunn3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det mörka prickarna är alltså betongen som kikar upp lite lite i spacklet.
 
*bump*

Ska spackla det sista imorn, någon forumräv som har nån åsikt? =)
 
K
Slipa lite vettja med tanke på att ni på några ställen har spacklet någon/några millimeter högre än brunnsflänsen (ex. bild 1). Då skulle ni få bort ojämnheterna och samtidigt få bort det lilla trappsteget till flänsen som ej bör vara där. Inget bruk på flänsen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.