C
coolone: [citat] Tänkte just på om Humidboard var bättre än Minerit Vt att skruva upp på en plankvägg med masonit? Något med sammansättningen i skivan?
9 svar · 3,5k läst
M
Melpho: Jag hade hoppats på lite synpunkter innan jag talar med en mattläggare.
1 svar · 3,1k läst
·
S
SSAB: Tack för tipset.. Vi kör efter diskussion på att faktiskt laga ordentligt, så ordentligt vi kan iaf. Detta trots att en målare sa vi måste göra om hela väggen pga hålet.. det känns som att det inte finns tid/ork till att riva ned halva badrummet för detta. Det kanske blir en läxa i slutändan men men :p
2 svar · 4,6k läst
mandus
mandus: Saxat ur GVKs branschregler dec 2008: "Skivmaterial vägg I syfte att bygga för säkrare innemiljö har GVK tagit beslut om en övergång från kartongklädd gips till mer fukttåliga skivor i våtrum. För närvarande pågår därför utprovning av på marknaden förekommande fukttåliga skivors kompatibilitet med limmer och tätskikt för våtrum. Utprovningen omfattar även en granskning av
2 svar · 2,0k läst
T
thomasd79: någon som har använt fogförsegling ? ska tydligen hålla fogarna renare
4 svar · 4,9k läst
Ponsiloma
Ponsiloma: Vi ska bygga hus nu i vår och har faktiskt tänkt att ha fotokakel som en fondvägg i vår dusch. Det blir ungefär 1,5 m2 till det löjligt låga priset 9500 kr... ;) Tänkte att det blir lite avbrott från allt vitt kakel.
1 svar · 1,6k läst
A
Anj: Härdat glas går aldrig att kapa, det splitttras. Men skulle det gå att göra dörrarna raka istället för välvda kan du måttbeställa av en glasmästare, behöver inte alls bli så dyrt som man gärna kan tro.
7 svar · 4,9k läst
v-g
v-g: Står nog på förpackningen eller i bruksanvisningen om inte annat. Jag tycker det låter ganska normalt.
1 svar · 1,4k läst
Micke78
Micke78: okej, då blir det en runda till rörbolaget. Har dock lite underarbete med väggarna kvar, innan monteringen.
41 svar · 19,7k läst
·
S
sysifos: tog jag för mycket men jag vill luta mig mot den utan att den skal falla i bitar.
2 svar · 1,8k läst
Cheever
Cheever: Ifö säljs inte via Skånska byggvaror. Är man orolig för reservdelstillgången kan det vara läge att välja ett något mer stabilt fabrikat. Även om det åligger Skånska byggvaror att hålla reservdelar i 10år för det man säljer, och det kan man naturligtvis lösa på lite olika kretiva sätt.
2 svar · 1,3k läst
Y
y98matan: Då får det bli så.
8 svar · 1,6k läst
E
EmMi: Så det går att få tag på alla atiraljer runtom för att installera, här i sverige, även om blandarna har c/c150?
15 svar · 7,7k läst
D
Danne031: ok tack, då vet jag vad som väntar lite mer :)
7 svar · 3,8k läst
T
tank77: Tror snarare att det är samma fog på både stavmosaiken och dom vita plattorna. Det är kontrasten som gör att fogen ser vit ut på dom svarta plattorna. Tillexempel om fogen hade sett grå ut till dom svarta plattorna så hade den sett svart ut på dom vita plattorna. Kontrast alltså.......
8 svar · 4,4k läst
·
H
hempularen: Numera räknas väl även toatett som våtutrymme tror jag. Då är det bara att följa regelverket. Annars blir det problem vi en försäljning. Eps cement är nog bra, men om enda syftet är att få en bärande konstruktion på reglar så blir det lägre bygghöjd med spånskiva och flytspackel. Då behöver inte spackelkakan vara självbärande, spånskivan står för bärigheten om det är
5 svar · 2,4k läst
J
Jillo: Hej,vill ha badkar i källaren i bubbel typ,2pers etc,.problemet är att det är krafigt begränsat med plats att komma ner i källaren,finns en dörr utifrån oxå,men inte heller den är speciellt bred,samt en trappa som svänger 90grader höger där.Så jag undrar helt enkelt om det finns andra lösningar?hur stor är största delen på ett bubbelkar?
0 svar · 1,3k läst
P
prodigy: wsp: Låter som en bra lösning kanske. Kave: Flytspacklet är mellan 1cm och 4 cm (vad jag har sett av de kanter som jag började hacka i). Det är väl antagligen tunnare kring brunnen. Ett spätt skulle ju kunna vara ett alternativ :) Det har tidigare varit en läcka kring den gamla golvbrunnen (klämringen satt inte bra), så golvbrunnen och 1 kvm runt brunnen bröts upp och byttes. Det
11 svar · 11,3k läst
J
jober: Finns det någon som har en produktbeskrivning på den torken? (Hafa Ellips)
8 svar · 6,0k läst
·
B
brevik: Hej! Jag håller på med en renovering av tvättstugan och har nu kommit till golvet. Gammal klinkers är borta och det är dags att bila upp för att byta ut gjutjärnsbrunnen. Jag ska även koppla på ett extra 70mm rör som ska leda till en vask i tvättstugan. Jag bilade liltegrann med en bilig Jula-maskin och märkte att rören går i själva plattan. De först 15-17cm var typ lättbetong
0 svar · 1,9k läst
W
warwick: golv brunnen ska ifa va 20-30 cm från väggen . minns inte det exat måttet just nu
2 svar · 913 läst
D
DrKassler: Det blir cc 30 och enkel-skiva av masterboard, vill inte ta några genvägar.. Tack för alla svar!
7 svar · 5,4k läst
P
poy: Biltemas produktnr för glasblock är 87-560
12 svar · 15,0k läst
E
Email: Bra jobbat! Har själv Precis börjat med ett likadant projekt. Mitt badrum är 3,5 kvm. Har lagt min budget på 35.000:- då gör jag allt jobb själv. Kanske slänger upp några bilder när det är dags för lite fotning.
7 svar · 3,5k läst
·
A
Amatörbyggaren: En elektrisk handdukstork har faktiskt flera fördelar än att enbart torka handdukar. Isynnerhet sommartid när man har värmen avstängd så hjälper den till att "torka ut" våtutrymmet. I och för sig så är vår handdukstork på 95 Watt
3 svar · 2,5k läst
E
Elvis69: Inga krav är ändrade pga arbetsmiljöproblemet. BKR kräver ju som bekant oorganiska skivor för keramikbeklädnad och till dessa funkar de glasfiberklädda skivorna. Det är rätt att GVK godkänner kartonggips men detta förutsätter att det inte är ett rollat tätskikt utan ett tätskikt med flexibel folie. Det har nyligen publicerats en rapport om glasfiberskivorna som slår fast att det
3 svar · 1,5k läst
G
goken: Om man gör om alltihop innebär det väl även de helkaklade väggarna eftersom tätskiktet annars inte bli ok mellan golv-vägg? Det skulle bli för mycket jobb. Därför försöker jag hitta en enklare, fast kanske inte fullt så bra, lösning.
3 svar · 8,3k läst
K
ktm250: Fläns (Kant) http://www.sakervatten.se/index.php3?use=publisher&id=1255 Avsnitt: D.1
4 svar · 1,6k läst
jeppeknaster
jeppeknaster: köpte duschväggen"star" på skånska byggvaror, www.skbv.se, och är supernöjd. Kostade typ 2500kr och är stilren och enkel. Rekommenderas
2 svar · 4,7k läst
L
lena26: Aha ja det kanske skiljer i konstruktion o matrial då mellan de olika karen även om de bägge har Whirpool..får höra mig för ang ljudnivån lite mer.. 40 decibel ljudnivå är väl rätt ok, kanske inte finns så mkt lägre på marknaden..och bad djupet på 51cm låter med bra. Man blir lite snurrig för många säger svenskt tillverkat men sen är de ändå tillverkade i ett annat land som
4 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.