Hejsan!
Jag ska foga nytt kakel längst ner på badrumsväggen och behöver råd om fogfärgen. Jag har provat på en platta bakom toastolen med fogfärgen "grå" o låtit det torka ett dygn. Det är ju skapligt likt, men inte 100%. tror ni det blir FÖR ljus fog om jag byter till "ljusgrå"? Finns det nåt mellan ljusgrå och grå isf? Det är Kiilto fog jag använder...
Tacksam för svar

• fogfärg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hade ju varit kul om någon hade något att säga om saken?... :p

Jag tycker det ser nästan ut som samma. Jag har Antracit mellan mina klinkerplattor och de har en tendens att bli lite ljusare med tiden.
Annars kan du ju alltid blanda två färger till rätt nyans.

Byggherre skrev:
Jag tycker det ser nästan ut som samma. Jag har Antracit mellan mina klinkerplattor och de har en tendens att bli lite ljusare med tiden.
Annars kan du ju alltid blanda två färger till rätt nyans.
Blanda var ju en idé :) tack för svaret

Bilden är väldigt mörk. Jag ser ingen skillnad. Lägg ut en i dagsljus kanske?

Min erfarenhet är att färg på fog kan variera från påse till påse även hos samma tillverkare (om än oftast marginellt). Vidare att nästan all fog på skalan vit- svart med tiden brukar röra sig in mot "mitten" på skalan. Om jag hade varit du så hade jag i brist på någon bättre ide åkt till en kakelbutik och bett om att få eller låna en färgkarta på fogfärg för att sedan åka hem och jämföra vilken fogfärg som mest påminer om den befintliga.

tack för alla svar!
jag blandade 1/3 grå klinkerfog med 2/3 ljusgrå kakelfog o det blev perfekt :)
återkommer med resultatet i en annan redan startat tråd

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.