Hejsan!
Jag ska foga nytt kakel längst ner på badrumsväggen och behöver råd om fogfärgen. Jag har provat på en platta bakom toastolen med fogfärgen "grå" o låtit det torka ett dygn. Det är ju skapligt likt, men inte 100%. tror ni det blir FÖR ljus fog om jag byter till "ljusgrå"? Finns det nåt mellan ljusgrå och grå isf? Det är Kiilto fog jag använder...
Tacksam för svar
Jag ska foga nytt kakel längst ner på badrumsväggen och behöver råd om fogfärgen. Jag har provat på en platta bakom toastolen med fogfärgen "grå" o låtit det torka ett dygn. Det är ju skapligt likt, men inte 100%. tror ni det blir FÖR ljus fog om jag byter till "ljusgrå"? Finns det nåt mellan ljusgrå och grå isf? Det är Kiilto fog jag använder...
Tacksam för svar
Min erfarenhet är att färg på fog kan variera från påse till påse även hos samma tillverkare (om än oftast marginellt). Vidare att nästan all fog på skalan vit- svart med tiden brukar röra sig in mot "mitten" på skalan. Om jag hade varit du så hade jag i brist på någon bättre ide åkt till en kakelbutik och bett om att få eller låna en färgkarta på fogfärg för att sedan åka hem och jämföra vilken fogfärg som mest påminer om den befintliga.
Klicka här för att svara