Någon som har erfarenhet av Bauhaus billiga inbyggnads cistern för vägghängd toa?

Jag har köpt en sådan men börjar nu få kalla fötter. Kommer det att bli problem med läckage eller trasig spolfunktion eller annat krångel? Det är ju inte lika enkelt att byta en inbyggd cistern i efterhand som en "lös" stol på golvet.
:)

Eftersom cistern, kopplingar o dyl numera måste monteras innanför tätskikt och med skvallerrör så är det ju iaf ingen katastrof om läckage uppstår.

Förr rann ev läckage rätt ner i bjälklaget, har precis genomgått en totalsanering av badrum och tvättstuga pga en läckande väggcistern.

Jag är mest orolig för kvaliteten och på tillgången av reservdelar. Cisternen blir på insidan av tätskiktet.

Bath Delux heter cisternen föresten. Det finns en väldigt enkel instruktion på danska som dessutom är för en annan modell.... Nån som vet vem som tillverkar denna?

Har haft en sån i två år och vi använder den varje dag, har funkat toppen.

Är så pass nöjd att vi kommer installera en till i källaren där vi nu inreder ett hemma spa.

Ok, vad bra!
Flera med erfarenhet av denna?

Cisternen på insidan av tätskiktet??, du måste ha tätskikt bakom hela fixturen där cisternen sitter.

vic viper skrev:
Cisternen på insidan av tätskiktet??, du måste ha tätskikt bakom hela fixturen där cisternen sitter.
Ja, insidan i badrummet. Vi menar båda samma sak. Badrummet är klart tätskiktat och kaklat och sedan monteras cisternen.

Är det någon som vet var man hittar manualen till stolen eller idds scanna in och lägga ut här?

Raskus skrev:
Är det någon som vet var man hittar manualen till stolen eller idds scanna in och lägga ut här?
Jus den detaljen är väl Bauhaus huvudvärk om det är dom om sålt den?

Manualen ? Det är inte raketforskning vi pratar om direkt, det räcker mer än väl med den stencilerade A4ran på danska som medföljer.
SERIÖST.

Öh, jag visste inte att man var tvungen att motivera varför jag behöver manualen, det enda jag frågade var om någon vet var den finns att ladda ner.

Jag har inte köpt någon stol ännu och har 20 mil till närmsta Bauhaus, men skulle vilja se monteringsanvisningarna för den.

Som sagt det medföljer endast en stencilerad DANSK A4ra.

Kan tyvärr inte scanna den åt dig då jag slängt min scanner till återvinningen.

Men man klarar att installera helt utan instruktioner, rätt självklart.

Sket dock i anvisningarna när det gällde förankringar, drog helt sonika gängad stång rakt IGENOM väggen för att verkligen försäkra mig om att vem som helst kan baja på min toa utan risk.

Matarese skrev:
Är det denna? [länk]
[länk]
Ja det liknar helt klart...

Det ÄR den... bara att översätta då ? Eller ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.