Jag håller nu på att dra avlopprör från toalett och tvättställ. Det är 220 mm träbjälklag och jag låter rören gå rakt ner till krypgrunden. Jag har golvspån som jag sen ska spackla till minst 12 mm tjocklek och sedan lägga klinkers. Det jag funderar på är hur jag lämpligen fixerar rören i golvet. Ska jag limma i hålet i golvspånet, och vilket lim är lämpligt? Elller finns det något bättre sätt? Fäster golvspackel bra mot plaströr?
/Hans
 
Redigerat:
  • Gilla
Tony_p89
  • Laddar…
T
Flytspacklet kommer att fixera rören!
 
Normalt ska ju rören ej gå genom golvet ;)

Men annars kan man ju köra med målarfog för att inte spacklet ska rinna ner för mycket sen är det bara att plaska på.
 
v-g skrev:
Normalt ska ju rören ej gå genom golvet ;)

Men annars kan man ju köra med målarfog för att inte spacklet ska rinna ner för mycket sen är det bara att plaska på.
Fast det är ju inte så snyggt med avloppsrör som kommer ut ur väggen...:)
 
Beror ju på vilka vitvaror man har ;) Jag har bara duschavlopp genom mitt toalettgolv och jag ser inga avloppsrör :D
 
dra silikon runt om det är en liten glipa annars skumfoga fast rören så inte flutspacklet rinner ner!
 
Handlar inte frågan om fixering av avloppsrören..?

Jag hade fixerat dem med hålband, skruvat i lämpliga bjälkar (satt kortlingar om så behövdes).
 
fäste minna med hålband och skruv med
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.