Kakling pågår. Tänkte placera bården på förra varvet men glömde bort det. Ser det konstigt ut på den här höjden? (bild 1).

Kaklet är begie och det finns begie fog. Tror ni att det blir bra eller skall vi välja avvikande fogfärg? (bild 2). :confused:

• P3180025.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3180026.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att det blir helt ok... många sätter borden på den höjden.
Det där med fogen vet jag inte om jag förstod. Använd samma fog i hela badrumet.
dvs. fortsätt med den du börjat med! fogen på bild2 ser helt ok ut tycker jag.

Mvh

Det är inte fogat. Det du ser är bakomliggande fix. Men jag tolkar det så att det kanske skall vara fog i avvikande färg. Kanske mörk?

Aha.. jag tittade väl inte tillräkligt noga :)
Jag hade nog valt en grå fog. Det finns ju flera nyanser på skalan. jag tycker att du ska satsa på nogon i mitten av skalan. Vilken färg man ska välja är en smaksak. På vissa ställen där de säljer kakel, visar de samma kakel med olika fog. det gör rätt stor skilnad.

Mvh

Har själv tänkt sätta kakel och har 40 höga kakelplattor så för min del blir det 120 CMs höjd
Ser ut som du kommit betydligt högra skulle gissa att du ska sätta två varv över borden
Tror det blir snyggt att sätta borden på drygt ögonhöjd d.v.s. 190 cm
Med så stora kakelplattor är det inte så farligt med avvikande färg på fogen tänk bara på att en fog mörknar lite med tiden då smuts fäster i den särskillt på utsatta ställen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.