K
KakelDanne: tveksam till att stålborste tar det, har provat många metoder, ett budgetalternativ är att köpa en kakelknackare ser ut som enspackel med kraftigare stål och handtag som man slår på med en hammare, bättre att knacka bort lite mer och få bort allt skit och sedan spackla väggen.
3 svar · 3,1k läst
N
Neta: Tack så mycket för svaren, då blev jag lugnare. :)
3 svar · 1,1k läst
gefleborg
gefleborg: [citat] Att låta en brunn från -78 sitta när jag gör om hela badrummet är inget jag ens funderar på. Att däremot ha den på samma plats och dra nytta av redan befintligt fall är intressant. Jag har nu sett att det inte är något problem att göra ett nytt hål i blocket brevid så det problemet är ur vägen, det blir flytt av brunnshål. Väggarna kommer dessutom att bygga med ett antal
4 svar · 2,0k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Samma här...
2 svar · 1,2k läst
J
johu: Vi har en duschdörr vars fäste är moterad med skruv och nåt "superlim" på en kakelvägg. Nu skulle vi vilja ta ner den och flytta, men det verkar omöjligt p.g.a. limmet. Vi har försökt att skära med ståltråd mellan vägg och fäste, men det som händer är att ståltråden går av. Finns det nåt sätt att lossa fästet, eller är det att slå sönder några kakelplattor och kakla om
0 svar · 750 läst
I
injonil: Japp! Vet man vad man gör kan man få det bra utan kortlingar men enligt reglerna ska de vara där (zon 1).
14 svar · 7,0k läst
F
Fixar_Krille: Det finns duch stänger som du kan bocka till i önskad form.
7 svar · 6,1k läst
·
C
cem77: Ett bra tips kan ju vara att prova på en mindre yta undanskymt. Och inte börja mitt på väggen som man ser när man öppnar dörren :)
1 svar · 3,3k läst
T
tank77: [citat] Du behöver absolut ingen stötta till en sådan liten platta, fixet suger tag i plattan riktigt bra!
3 svar · 2,6k läst
K
ktm250: [citat] Inte om du frågar maxit (weber) själva. Samma gäller vid träbjälklag.
32 svar · 15,5k läst
B
bsba: Citronsyra kan blandas starkare än ättika och luktar mindre.
1 svar · 1,2k läst
J
jflorin: Hej, jag bygger badrum i källaren på mitt 50-tals hus och när jag bilade upp golvet för att dra nya avlopps rör så var utloppet enbart på 75mm rör och VVS killarna sa då att jag enbart kunne ha en toalett med en wc-kvarn bako. Frun vill nu att plastlådan (wc-kvarnen) inte skall synas så jag funderar på att köpa en vägghängd toallet med fixtur och bygga in samt sätta kvarnen inne i
0 svar · 3,9k läst
Åskar
Åskar: [citat] Ja enklast är ju om man inte behöver badrummet, speciellt om man inte har användning av det. Då spelar det ju heller ingen roll om avloppsrören glidit isär i skarvar eller dyligt.. :rolleyes:;) Lättstädat och risk för framtida fuktskador blir ju minimala..d^_^b Nä skämt å sido så håller jag med dig om bubbelbadet, inget jag själv skulle sätta in. Blir nog mest nyhetens
19 svar · 10,9k läst
R
Rena: Nu är caset "löst". Slutade med en förlikning som jag är mkt nöjd med. Förra ägaren betalade arbetskostnaden för att renovera HELA badrummet. Nu skall jag bara hitta bra hantverkare!
5 svar · 2,1k läst
O
orpon: [citat] Den tråden hade ju allt jag sökte.d^_^b Fick inte upp den när jag sökte, men jag sökte nog inte på rätt ord. Tackar.
5 svar · 5,4k läst
·
MaZtoR
MaZtoR: [citat] Det tål att sägas många gånger. Lyckades få kakelsplitter i ögat för ett tag sedan och hade dålig syn på det ögat i över 2 veckor. Det va jobbigare än man tror att köra bil och bara se genom ett öga.
6 svar · 1,8k läst
D
Dr.SiC: Är uppe i slutskedet av ett badrumsbygge - nu ska handdukstork inhandlas. Kollar lite på olika modeller och märken och hittar Hafa Ellips som är väldigt mycket billigare än alla andra modeller och märken. Varför då? Värmer den dåligt? Hur är kvaliten? Någon som har erfarenhet? Kanske någon har en åsikt om vad man ska köpa för märke på handdukstork? Vi ska ha en vattenburen med
0 svar · 1,9k läst
J
john_l: Det finns specialare för montering i kanten mot väggen men annars är 200 mm ungefär det som krävs för att du ska kunna bygga effektivt fall och kunna kakla det på ett snyggt sätt. Därför satte de 200 mm som minsta avstånd. /John
4 svar · 2,3k läst
K
Karl M: Jag skulle helst av allt bara byta plattorna, vi planerar att flytta inom ett år och då har vi ingen lust att ge oss in i en omfattande renovering. Har nog med självinsikt för att inte ge mig på det på egen hand, tror ni att det bästa är att kontakta en vvs-entrepenör som kommer och kollar eller att gå via en besiktningsman? Det senare känns lite som en ganska onödig utgift med tanke
12 svar · 1,2k läst
·
A
Annkina: [citat] Haha, japp. Synd att det inte finns någon sån tävling. :D
11 svar · 2,5k läst
B
byggankan: Jag har ingen koll alls på hur man gör. Min sambo är däremot duktig, han gick eltele på gymnasiet och jobbade lite som elektriker innan han skolade om sig till jurist. Vi andra brukar säga att han är en snickare i själen. Vi skulle ju såklart gärna låte vvsaren göra allt men det är helt enkelt en kostnadsfråga.
2 svar · 1,0k läst
Bezt
Bezt: Jag gjorde så att jag inte fogade kaklet just där och satte mosaik i nischen, gäller att se till att det är i våg hela vägen så man får in glasskivan och att fogbredden är tillräckligt stor.
1 svar · 1,8k läst
M
moOd: Tror jag vet vad du menar. Såg sådana på Bauhaus idag.. De finns i olika tjocklekar och utföranden, är mörkgråa och är som hård frigolit. Tänkte själv köpa ett för att täcka avloppsrör som går mellan våningsplanen längs vägghörnan.
1 svar · 3,0k läst
J
john_l: Sådana bör finnas på valfri byggmarknad typ Bauhaus, K-rauta etc. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=132779841 /John
1 svar · 925 läst
S
sponken: Ok, tack! Läser man i PDFn så får i alla fall jag ut att det i mitt fall skall vara en kan på minst 50mm under glasblocken så att det går att vinkla upp ett tätningsförband och tätskikt. Eftersom min källare är renoverad med dränering, isolering, golvvärme mm. så skall hela rummet tydligen tätskiktas.
5 svar · 4,5k läst
·
B
Bodtomte: [citat] Nej kanske inte, och då är det ju precis rätt för mig. Ska leta runt och kolla.
2 svar · 1,6k läst
R
rw32b2a: Please excuse me for using English here. My Swedish is clumsy. Anyone is interested in solar water heater And what are the most concerned issues on a solar water heater? Please give me your advice and ideas, thanks
0 svar · 1,0k läst
B
Bodtomte: Kabeländarna måste termineras/avslutas.ändarna får ej vara öppna
8 svar · 2,7k läst
B
Bolling_E: Hej! Bor i hus med inbyggt/kaklat hörnbubbelbadkar. Sedan en tid tillbaka har duschslangen sprungit läck strax under duschmunstycket fast i slangen. Frågan är nu hur i helsike jag ska komma åt att skruva loss slangen från sitt fäste under badkaret när det är inkaklat och jag inte kan komma åt slangen via rens och ventilationsluckorna på sidorna. Måste jag lyfta hela badkarsinsatsen
0 svar · 4,9k läst
B
byggankan: Jag såg annars i ett inredningsreportage om en kille som hade byggt en riktigt snygg hylla som gick längs väggen och i en våg in bakom wc som stod lite för långt från väggen.
8 svar · 9,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.