Vi ska göra ett helt nytt badrum och försöker hitta något snyggt och prisvärt när det gäller badrumsmöbler. Vi har tittat på Vedum Basic, Siljan från Skånska byggvaror, Aspen samt GAT. Vi tänkte oss något i ek.
Nu undrar jag om någon har erfarenhet av dessa vad gäller kvalitet och utseende.
Vedum Basic t ex blir ju näst intill gratis om man köper det från Rinkaby Rör. Men det är väl gjort av melamin med trämönster. Hur ser det ut på nära håll? Vill inte att det ska se plastigt eller billigt ut. De andra märkena har ekmöbler i fanér (Siljan från Skånska byggvaror tycks t o m vara i massivt trä?).
Det är svårt att välja om man inte sett dem i verkligheten.
Tacksam för svar!
 
Beror lite på hur länge ni planerar att ha den nya inredningen också. Räknar ni ändå med att renovera igen om säg 10-15 år så kanske det är onödigt dyrt att satsa på massivt trä, men själv skulle jag föredra det framför fanér alla dar i veckan!
 
Ja, det är klart att det är bra om det håller länge. Siljan, som tydligen ska vara av massivt trä, är en billig badrumsinredning från Skånska byggvaror. Det ser fint ut på hemsidan, men jag undrar hur det kan vara så billigt? Det måste ju inte betyda att det är något fel på det, förstås. Men man undrar, när andra möbler av fanér är dyrare. Borde det inte vara tvärtom?
 
Vi har samma funderingar!
Vi väljer mellan Miller oakland (13.500:-) och Siljan ek från Skånska byggvaror (6.000:-). På bilderna ser inredningarna väldigt lika ut, men frågan är ju hur det ser ut i verkligheten...

Är det ingen här som har sett inredningen från Skånska byggvaror och kan säga hur kvalitén verkar?
 
Vad valde ni? Funderar själv på Siljan ek från Skånska byggvaror eller Vedum basic, någon som sett Siljan ek och kan berätta hur den verkar?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.