1 800 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Byta blandare
Hej,
Jag funderar på att byta min befintliga blandaremed nedåtanslutning mot en ny med uppåtanslutning, för att på så sätt kunna installera en takdusch. Är det något särskilt jag bör tänka på när jag gör det? Går det att göra själv, även om man är väldigt ovan vid denna typ av arbete?
Tacksam för svar,
Darius
Jag funderar på att byta min befintliga blandaremed nedåtanslutning mot en ny med uppåtanslutning, för att på så sätt kunna installera en takdusch. Är det något särskilt jag bör tänka på när jag gör det? Går det att göra själv, även om man är väldigt ovan vid denna typ av arbete?
Tacksam för svar,
Darius
Det beror på hur ditt blandarfäste set ut. Ta gärna en bild och lägg upp. Annars brukar det bara att skruva bort två muttrar och sen ta bort blandaren. Det du ska tänka på är att stänga av vattnet och släppa ut trycket i kranen närmast pumpen eller lägsta våning och sen att byta packningarna som är till blandarfästet.
Tack för svar Huggan! Problemet är att jag inte kan ta några bilder eftersom dem håller på att bygga lägenheten. Skulle kunna be JM, som bygger lägenheten, att installera hela paketet, men om man jämför kostnaden med om man gör det själv, så är det fruktansvärt dyrt. Så du tror att det inte borde vara några problem?
Klicka här för att svara