Skulle man öppna väggen från baksidan och monterat rör o sprutat in silikon, kan man uppnå nästan samma resultat. Eller?

folk borde även lära sig, att man aldrig spolar mot väggarna

saturnus skrev:
folk borde även lära sig, att man aldrig spolar mot väggarna
Prova förklara det för 13 åriga killar hehe

jessko skrev:
Kan man inte stryka på massa sillikon runt hålet? Blandaren är en sådan här
Huuu! En tvågrepsblandare!

Nej, byt till en modern termostatstyrd engreppsblandare, för utanpåliggande montering och sätt rören uppåt, ja varför inte göra genomföringen utanför dusch-zonen. Samt se till att blandarens skruvar sätts i en regel, eller kortling.

Och återigen, Huuu! En tvågreppsblandare. Det har jag ingen tålamod för, inte när det finns moderna engreppsblandare, och i duschen "ska" det dessutom vara termostatstyrt, annars blir man ju galen så fort någon spolar i en annan kran. Det är iallafall vad jag tyckerd^_^b Det spelar ingen roll hur fin en tvågrepsblandare är, vissa saker här i livet ska bara vara praktiska!

kamilenski skrev:
Prova förklara det för 13 åriga killar hehe
nä det kan vara svårt:@ dom har också förmågan att stå där i halvtimmar, utan vetskap eller intresse av att det kostar en hel del med varmvattnet

Paul-Staffanstorp
När man nu funderat lite och sen läst "magnu" inlägg så kom jag också att tänka på att ifall det är foliebaserat tätskikt bakom så är det ju inga direkta problem att plocka bort plattorna precis där rören ska gå genom väggen.
Borra er genom och dra dit rören så de sitter fast där de ska vara och sen sätter man på rörmanschetter och limmar dit dem som man ska beroende på vilket foliesystem man använder.
Sedan tillbaka med nya plattor och dit med blandaren.

Dock som någon redan skrivet... är det verkligen genomtänkt med en tvågreppsblandare... Hhmm...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.