4 595 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Kaklet är satt före rören till blandaren, hur göra nu?
Huuu! En tvågrepsblandare!jessko skrev:
Nej, byt till en modern termostatstyrd engreppsblandare, för utanpåliggande montering och sätt rören uppåt, ja varför inte göra genomföringen utanför dusch-zonen. Samt se till att blandarens skruvar sätts i en regel, eller kortling.
Och återigen, Huuu! En tvågreppsblandare. Det har jag ingen tålamod för, inte när det finns moderna engreppsblandare, och i duschen "ska" det dessutom vara termostatstyrt, annars blir man ju galen så fort någon spolar i en annan kran. Det är iallafall vad jag tyckerd^_^b Det spelar ingen roll hur fin en tvågrepsblandare är, vissa saker här i livet ska bara vara praktiska!
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
När man nu funderat lite och sen läst "magnu" inlägg så kom jag också att tänka på att ifall det är foliebaserat tätskikt bakom så är det ju inga direkta problem att plocka bort plattorna precis där rören ska gå genom väggen.
Borra er genom och dra dit rören så de sitter fast där de ska vara och sen sätter man på rörmanschetter och limmar dit dem som man ska beroende på vilket foliesystem man använder.
Sedan tillbaka med nya plattor och dit med blandaren.
Dock som någon redan skrivet... är det verkligen genomtänkt med en tvågreppsblandare... Hhmm...
Borra er genom och dra dit rören så de sitter fast där de ska vara och sen sätter man på rörmanschetter och limmar dit dem som man ska beroende på vilket foliesystem man använder.
Sedan tillbaka med nya plattor och dit med blandaren.
Dock som någon redan skrivet... är det verkligen genomtänkt med en tvågreppsblandare... Hhmm...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför är det kopplat på detta sätt i en vridströmbrytare?
El -
Dolda fel husköp - Anticimex vägrar ersätta
Juridik -
Är det värt att sätta energiglas i oisolerat fritidshus?
Fönster & Dörrar -
Kakla hörn. Hur nära hörnet ska man sätta kaklet?
Kök -
Hur skulle ni sätta kaklet här? Kök med olika djup in till vägg
Kök