Krilleman
Krilleman: Gängan var ju samma, då finns det ju inte så mycket att välja på...
7 svar · 5,3k läst
O
Odjuret: Branchregler skall enligt mig alltid följas... men som sagt ingen kan sätta dig i fängelse för att du inte följer dessa. Så du får sätta upp plastpåsar på vägg och golv som tätskikt, men du skulle inte få ut ett öre från försäkringsbolaget om (när) det blir en fuktskada.... Ska du sälja huset så kan det bli lite svårsålt... men du får göra det.... :D
14 svar · 12,2k läst
·
T
tank77: Blev fint men personligen tycker jag att en grå fog hade blivit bättre eller max en mörkgrå. Med svart fog blir mosaiken som en enda stor svart klump.
13 svar · 3,0k läst
·
O
Odjuret: Det kan torka, men det lär ta väldigt lång tid. Jag skulle inte chansa. Om det är omöjligt att göra badrums renoveringen redan nu och det inte finns något annat badrum skulle jag nog försöka mig på någon slags fullösning.... Riva ner tapeten, och sedan sätta in en duschkabin.... Och sätta in en ordentlig fläkt.... Ingen rolig lösning men dock en nödlösning enligt mig....
2 svar · 2,3k läst
Viktor Cz.
Viktor Cz.: Viktigt att du väljer sk. Hygienplatta som är anpassad för att sitta i fuktiga utrymmen.
8 svar · 6,7k läst
A
A-Man_08: Hittade denna videon här. http://www.youtube.com/watch?v=vq9K1Hj9Dtc Tycker trycket verkar helt ok, man borde ju kunna ta en balja eller dunk på 20-30 liter och hälla hälften kallt vatten och hällfen varmt kokat med vattenkokare så borde man få tillräcklig temperatur. Sommartid borde man lätt med en svart dunk kunna värma vattnet av solen, isolerar man så borde det hålla ett tag.
22 svar · 7,8k läst
pelpet
pelpet: Ska du göra det själv eller anlita folk? Hur som helst är det inte kakel/klinker som är den stora kostnaden utan arbete, material till underlaget, tätskikt, fix, fog mm. Om du kör standardkakel/klinker säg 400 kr/kvm för klinkret och 150 kr/m2 för kakel borde du landa på ca 6*400 = 2400 för klinkret och säg ca 25 kvm vägg ca 3800 för kakel tot 6200 för keramiken. Ett
1 svar · 1,8k läst
P
pette_rsson: http://www.weber.se/golvavjaemning/produkter/produkter-golvavjaemning/golvbruk/weberfloor-4360-base-flow-rapid.html Ser dock ut att vara det jag letar efter, EPS, och sedan 60mm av den varan borde vara OK. Ser ut som man kan lägga tätskikt rakt på den så det borde ju fungera?
8 svar · 4,1k läst
Lolle
Lolle: Jag vågar inte säga vilka som är billigast men Bauhaus, Hornbach mfl skulle jag tippa ligger med vettiga priser. Beckers, Alcro mfl ligger rätt lika i pris, Flügger är ofta något dyrare men min uppfattning är att säljarna är väldigt kunniga i deras butiker.
3 svar · 13,7k läst
Globetrot
Globetrot: Hur gick det?
27 svar · 8,5k läst
T
Tommor: Japp, tänk vad bra man lär sig hantera garantier när man får göra det ofta :)
3 svar · 2,0k läst
T
Tommor: Det finns genomströmningsberedare som är mycket mindre än en 33:à. Finns flertalet olika märken och fabrikat, men denna gillar jag http://www.vvs-boden.se/clage-genomstromningsvarmare-c-166_1081.html
1 svar · 1,6k läst
T
Tokv41: Som rubriken antyder. Är det någon som ha erfarenhet av DS hemrenovering? Firman finns i Stockholm..
0 svar · 1,3k läst
K
Kimpaann: Dåligt ordval av mig, menade förlängning av brunnsröret. Ja jo, men rören från själva brunnen är ju inte hur långa som hellst
8 svar · 2,0k läst
S
salbo: fast bubblan var inte på manchetten. lade på en säck som tyngd dagen efter och den verkar vara borta. det tar väl evigheter för limmet att torka verkar det som.
9 svar · 1,8k läst
S
slurppe99: Menar ni att man fortfarande rollar och inte sätter upp våtrumsmatta? Vad är fördelarna jämfört med matta som är godkänd att repareras vilket rollning och plastfolie inte är? Är det bara arbetet och priset? Enda nackdelen med matta är att skarven i överkant sticker ut lite men det döljs vid kakling.
12 svar · 2,6k läst
Bowman
Bowman: Tack, skall ha detta i åtanke!
14 svar · 5,1k läst
L
lordi: Ifö har en speciell självhäftande dämplist, som man klipper till och monterar mellan stol och vägg. Det räcker med en bit i varje hörn.
4 svar · 3,3k läst
T
Tommor: Problemet han syftar på är inte avloppen, utan det är den dåliga isoleringen för golvvärmen..tror jag iallafall... det kommer dra in fukt på somrarna när värmen kallnar. Man skall generellt ha minst 250mm isolering för att sätta glvärme. Annars riskerar man fuktvandring. Jag skulle aldrig ens komma på tanken att sätta golvärme i en gammal platta med endast 3 cm isolering, dels för
1 svar · 2,3k läst
MathiasS
MathiasS: Det var nog rätt val i detta fall!
4 svar · 2,1k läst
·
B
bece: [citat] Så kan väl jag också känna... samtidigt som jag tror att "bästföre-datumet" är löjligt väl tilltaget.
5 svar · 4,4k läst
D09
D09: Ha ha gött! Så egentligen gjorde vi fel när vi gjorde om, " gör om gör fel" =P
13 svar · 2,4k läst
Krilleman
Krilleman: [citat] Eller om man inte hittar en grund ho på låt oss säga 4cm och du monterar blandaren på väggen! :wow: (fredagshumor på en fredag)
4 svar · 2,1k läst
HandySmurf
HandySmurf: Det är godkänt av försäkringsbolag om du följer branchregler. Du behöver ingen licens. Det är bara att dokumentera allt noggrannt. Inga manschetter och innerhörn= följer ej monteringsanvisning tätskikt= ingen ersättning vid skada. Jag köpte Casco på Hornbach, ungefär samma yta. Tyckte det inte var så farligt dyrt. Gick väl på en fem tusen ungefär. Inte lika många manschetter
6 svar · 1,5k läst
N
nrd: Hello chaps, thanks for your replies, it is very much appreciated. Have to be honest that i only know of asbest in betong so when i saw it in this white stuff i was a bit confused. We are going to speak to an asbest removal company that we have had dealings with in the past and hear their opinion though i am fairly sure (and hopeful) they will echo your comments above. Thanks once again guys
5 svar · 4,6k läst
·
Krilleman
Krilleman: Men den raka klosettanslutningen har ju 110-ände så det är bara sticka ut den tjocka delen genom väggen mot toaletten och fortsätta inåt till din anslutning med 110 delar! Och var inte blyg här, hellre sticka ut den för långt och kapa ner den än att få utsticket för kort!
3 svar · 4,0k läst
Krilleman
Krilleman: Jag kanske glömde skriva att badrummet var renoverat innan det revs ut! :x Original-klinker & kakel med tillhörande asbest-fog var det i många andra badrum! Men inte i detta "renoverade"...
2 svar · 1,5k läst
·
D
danielandersson: INR har också lyftgångjärn. Tror dessutom man kommer undan mycket billigare med INR, de har ofta 20% rabatt etc
5 svar · 1,4k läst
Globetrot
Globetrot: Upplägget kan bli rigtigt dyrt om du då köper fel grejer och de skyller på dig om saker inte passar, samt problem med garantier. Om de köper o fixar har de ingen att överföra ansvar på. Det är fördelen de kanske ser som företag och är då villiga till detta? ...bara en teori...
7 svar · 4,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.