Jag håller på och renoverar mitt badrum och skulle vilja ha dolda blandare (dusch plus badkar). Jag har insett att det verkar vara mer komplicerat än jag trodde, men funderar nu på Grohes nya digitala system. Det är egentligen superdyrt, men jag kan använda samma "blandarbox" till både duschen och badkaret vilket gör det lite mer överkomligt.
Är det någon som har erfarenhet av detta system? Jag tycker det verkar bra att man slipper ha en blandare inbyggd i väggen bakom duschen (istället kan den vara placerad någon annanstans) så att det enda som är i duschen är rörgenomföring för handdusch och takdusch samt påklistrade knappar för att styra digitalboxen. Min rörmokare är skeptisk... så jag behöver lite goda argument (en del av skepsisen tror jag beror på att han inte har erfarenhet av systemet).

Nu vet jag inte när du tänkt renovera badrummet igen, men jag tror inte det där håller så länge. Likaså så tror jag inte det är lika tidlöst som vanliga blandare.

Så tyvärr inga bra argument från mig, men systemet ser coolt ut :)

Knapparna är ju ganska fula, men konceptet att det går färdigblandat/-tempererat vatten genom väggen känns intuitivt smart. Boxen skulle stå i ett skåp som är hyfsat lättåtkomligt vilket känns som en bättre lösning än en blandare inbyggd i väggen...
Men, som jag antar ni förstår är jag lite orolig just för att det är ett nyare system - första inläggen på webben om systemet verkar vara från 2007, men i Sverige har om jag minns rätt endast 30 installationer gjorts under det senaste året (dock enligt tillverkaren är det då många byggare/rörmokare som installerat det hemma hos sig själva för att de gillat lösningen så mkt).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.