Har två utrivna våtrum (fuktskador) i min relativt nyförvärvade bostadsrättslägenhet. Det ena våtrummet
är 1 x 1,6 m stort. Toalettavloppet är placerat i ena kortändan, dörren i den andra.

Vill gärna ha råd om hur jag bäst planerar "möbleringen" (dusch, toalettstol och handfat).
Finns kompakta duschrum utställda i något byggvaruhus eller liknande?

Mottager tacksamt råd och hänvisningar,

Det finns en del på olika Bauhaus varuhus. Det finns också en koncentration av kakel och badrumsbutiker runt Karlsbodavägen i Bromma, har för mig att där ligger typ 10st inom promenadavstånd från varandra, både ut mot stora gatan, men flera inne på tvärgator, och något kvarter in i industriområdet. Ytterligare en stor butik vid "bakinfarten" till Solvalla, alltså förbi Solvalla om man ser det från city. De flesta kakelbutiker har några eller många badrum uppbyggda.

Ligger en stor badrumsbutik på vägen tillbaka till city, vid Alvik, ute vid drottningholmsvägen, uppe på "puckeln" strax innan själva avfarten till Alvik, precis före Statoilmacken utifrån sett.

Flera av de större badrumsföretagen har ett Cadverktyg på sin hemsida där man kan rita ihop sitt badrum. Nu var det ett par år sedan jag höll på. Då var det samma Cadverktyg som nästan alla använde, man kunde addera bibliotek med möbler kakel osv. från allihop och rita en badrumslayout som var uppbyggd av flera konkurrerande produkter.

Hej och tack för råd Hempularen!

Vore enklare om jag hade en bil och kände till Stockholm! Men med SL.se lär jag kunna ta mig till Karlsbodavägen i Bromma. Men nu ska jag leta efter Cadverktyg och "större badrumsföretag".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.