S
Steinmeister: Kör på, de har gjort så på biografen i byn och jag tyckte de va skitsnyggt! Ventilationen löser du på typ det sätt du tänkt, allt att du hänger hela taket i fyra vajrar med krok.
3 svar · 3,8k läst
H
hempularen: Nej, Vid en skada så ansvarar var och en för sin del, oavsett hur skadan uppkommit. Utom om någon ex. föreningen orsakat skada genom vårdslöshet, eller uppsåt. Men det finns ett specifikt udantag i bostadsrättslagen, och det gäller om en skada beror på läckage från vattenledningsrör. Obs. det gäller just vattenledning såsom tappvatten, inte värme eller avlopp. Då är föreningen
4 svar · 1,3k läst
O
Odjuret: Bra val att köra med kakel... mycket snyggare enligt mig....
5 svar · 5,0k läst
H
hempularen: Jag tror att om du reparerar enl. de tips du fått här så blir det bra nog för att hålla några år till, i sämtsa fall kanske 3 - 4 år. I bästa fall 10 - 15 år. Även OM du skulle få en liten mista i tätskiktet, så blir det väldigt små mängder vatten som läcker ut där. Det vore värre om det ex. var precis runt blandaren, eller någon annan detalj där vatten kan "ledas in". Och
16 svar · 2,9k läst
·
F
fdcarlsson: [citat] Det hoppas jag verkligen han gjorde. Nu blev jag lite rädd :o
7 svar · 2,3k läst
T
tank77: [citat] Yes, flytspackel har du ju under tätskiktet, får man ju hoppas:wow::x
4 svar · 2,4k läst
·
J
JOW: Sony BM10 är bra. Slippa mickla med batterier den stödjer också apt-x. Kan drivas från usb uttag eller väggvårta.
10 svar · 3,2k läst
B
Bigfoot: Jag kanske var lite otydlig, avloppet ska bara rätt ner genom golvet och anslutas till befintligt avlopp i krypgrund. Så det är bara ett hål rakt ner genom spånskiva/isolering/blindbottenskiva. Inga sidodragningar i golv eller ingrepp i reglar.
4 svar · 1,9k läst
A
Atom: Det är pigmentet som ställer till. Det övriga är borta. Peeling av kaffe och diskmedel :)
4 svar · 2,0k läst
H
hempularen: Som sagt, OM det går att få tag i en förhöjningsring avsedd för den brunnen så finns det nog ingen anledning att byta den, såvida du inte behöver göra andra ingrepp på avloppet, och bryta upp golvet ändå.
10 svar · 8,5k läst
·
A
Ahlin: Vidare kan man väl bara limma upp det som ska på plats i zon1. Biff, problemet är löst:D
21 svar · 20,7k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Om du ska flytta toastolen måste du ta dig genom golvet med nya avloppet = ner i grannens badrum. Låt bli det! Ni har FAKTISKT ett ganska bra utgångsläge med de grejor ni redan har. Byt till nya, snyggare saker i mer enhetlig färgskala, kanske helkakla badrummet med tätskikt bakom klinker och kakel och så inte minst ny belysning. Ni kan flytta handfatet i sidled mot elementet och på så
1 svar · 1,5k läst
·
B
byggerlite: Ska sätta igång med ett stort badrumsbygge i ett rum i källaren. Jag har förstått att man inte bör ha organiskt material på källarväggar då det kan bli fukt som måste kunna komma igenom, men gäller det även innerväggarna? Är man rädd att fukten kommer utifrån, så kanske man vågar ha panel på dem? Det blir stort och dyrt med helkaklat och jag tycker det skulle bli så fint med
0 svar · 954 läst
C
cem77: Tillfällig toalett löser du genom att lyfta toalettstolen in och ut. Spolar gör du enklast med en hink med vatten så behöver inte toalettstolen vara ansluten vilket förenklar det hela. Släng in en temporär spånskiva att ställa toaletten på om du rivit upp golvet och så fort nya spånskivor lagts till golvet så kan du ställa tillbaka toalettstolen när du inte bygger. :)
23 svar · 3,6k läst
S
seww: Hej, Vi har en skada i duschen och i bastun, det är en vägg som ansluter de två, var kaklet lossnat från väggen helt enkelt. Hade försäkringsbolaget där idag, och jag kommer få viss ersättning för rivning och återmontering. Försöker ta reda på vad exakt det betyder... Men jag har funderat på att renovera hela duschen och då sätta in matta o tapet istället för kakel o klinker.
0 svar · 729 läst
S
skarj: Ingen?
1 svar · 1,1k läst
S
1 svar · 1,1k läst
nino
nino: golvlaggaren: nej jag använder det inte men jag vet att endel gör det
19 svar · 10,3k läst
·
T
tripptrapp: gaia, det där får inte jag ihop. V=I*R för ström och motsvarigheten för värme är Tempdiff=energiförflyttning*isolering. Om du har tre punkter A,B,C och ingen energi går mellan A och B (tempdiff=0) då kan ju inte energi gå från B och C, varifrån skulle den energin komma ifrån eftersom det inte går någon energi ner genom golvet? Du skriver [citat] Varför det? När isoleringen är
61 svar · 28,1k läst
O
Odjuret: I badrummet brukar annars silverfisken vara ett väldigt vanligt husdjur.... Dessa husdjur är väldigt trevliga och lättskötta :p
2 svar · 1,3k läst
O
oceanis: Men det finns ju bubbelbadkar med bara pump och de som har både pump och kompressor. De med bara pump drar ju in luft i samband med att pumpen går. I en lägenhet jag tidigare hade fanns ett bubbelbad av fabrikat Jaccuzzi och den pumpen hade ett dovt ljud så visst hördes den men inget som jag reagerade på eller stördes av. Men en kompressor lär ju låta mycket mer än en pump och då kan
5 svar · 1,7k läst
ecb182
ecb182: Ja det funkade bra och ser snyggt ut.
3 svar · 2,0k läst
S
Steinmeister: Stort tack, lastar barnen i vagnen och går mot rörfirman för att köpa en sådan böj.
9 svar · 1,5k läst
·
H
hempularen: Mest sannolikt är tillverkningsfel på just din blandare. Men just egenskapen att klara temp. hållningen vid tryckförändringar, eller flödesändringar. Är en egenskap som skiljer ut kvalitetsprodukter från enklare. INR må vara en välkänd tillverkare av duschväggar osv. Men precis som diverse badrumsmöbeltillverkare så hör de inte till de välkända märkena på blandare och annan
5 svar · 4,0k läst
Gimner
Gimner: ett knep som jag använt för att få bort lukt i bilar är kaffe och ättika. strö ut kaffe i rummet vänta tills dagen efter dammsuga upp det på med nytt och gör så ett tag så försviner lukten. eller en talrik med ätika i som du byter ut 2 -3 gånger
7 svar · 17,8k läst
L
lampknapp: Hmmm, kanske ska prova det där med att limma då! Tack för alla tips!
5 svar · 4,9k läst
H
Hjälpmig: Har en vacker dusch med glasmosaikl. Tyvärr släpper alltfler plattor och något måste göras. Läst på forumet om känsligheten med fixblandningen. Undrar nu om någon provat att sätta i polyuretan typ Sikaflex? Jag har erfarenhet av detta som fästmassa för teakdäck på båtar där det fungerar utmärkt. Varför inte i ett badrum med kakel/klinker/glasmosaik?
0 svar · 1,1k läst
G
grävaren: Dörrarna på bilden ovan är från Bauhaus och de går att justera så att de stänger (sjunker) där man önskar. Utan att ta hänsyn till golvet.
8 svar · 4,2k läst
·
D
dunken: Hej , det är ju bara 24 eller 12 volts som går till termostaterna så för den sakens skulle borde det inte vara några problem ...
2 svar · 2,7k läst
K
Kapten_Haddock: Nej det finns inte utrymme för det heller:(
22 svar · 4,8k läst
·
G
gaia: har du använt en ny rengöringsmedel? Sura medel som tar bort kalkavlagringar löser också upp fogen gaia
3 svar · 2,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.