Korvgubbe
Korvgubbe: Till deras köksskivor finns det färdiga täcklister, L-formade i aluminium.
9 svar · 3,8k läst
·
Krilleman
Krilleman: Om du ska ha ett korrekt svar på det är det 75mm som gäller enligt normen i uppvärmt utrymme (tex innervägg) och 110mm i kallt utrymme (tex kallvind + utomhus).
4 svar · 751 läst
A
AnnelieT: OK, tack för alla bra svar och "att tänka på". Vi har haft behöriga elektriker här för att dra elen till nämnda uttag och de hade inget att anmärka på. Vi har köpt en Exxact timerkontakt som vi tänkte låta elektrikern sätta in i uttaget inuti kommoden. Det finns dock risk att den bygger ut för mycket så det blir svårt att sätta i en kontakt, men i så fall så sa elektrikern så
10 svar · 9,2k läst
·
K
Kapten_Haddock: Är det någon som vet hur jag bör göra? an man sätta våtrumsskiva direkt mot murstocken eller måste man ha ett mellanrum? Finns ju inte så jätte mkt att spela på om man säger så.. MVH/
5 svar · 2,8k läst
R
Roland112: jag köpte en liten burk med ett vattenliknande men silikonbaserad. Penslade varje fog och det är faktiskt lätt att hålla rent, smutsen går inte in i fogen. tack
3 svar · 2,7k läst
Robert 75
Robert 75: [citat] Precis som min mattläggare sa jag som är ansluten till GVK svarade. "Behåll plasten! Problemet med plastfolien kom med de rollade tätskikten." Rev själv plasten när vi lejde ut ett badrum för många år sedan då man på den tiden använde rollade tätskikt. Även då var rekommendationen att riva plasten...
88 svar · 28,4k läst
·
J
JohanKson: Vi har en hall i källaren med en 2 meter lång öppning in mot det rum som ska bli ett relax/träningsrum. Denna tänkte vi sätta igen med glasblock. I detta fall, sätter man golvet först (klinker) och sen glasblock eller tvärt om med tanke på hur det blir att se ut på utsidan? Hälsningar Johan
0 svar · 1,0k läst
Robert 75
Robert 75: Tack för allt tyckande, det berikar! Dessutom lite roligt när det spårar OT ;) Beställning är lagd och spänningen är olidlig... Vad och hur det blir kommer så småningom i projekttråden http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/196446-casa-di-montagne.html Stay on-line!
22 svar · 4,7k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Man behöver inte göra så, vi valde att göra toalettväggen först och sedan kakla på det http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/229497-totalrenovering-av-20-talslagenhet-12.html?perpage=15#post2003921 Vill man ha hårdfog i hörnen måste man nästan göra så, svårt att få fogen att ta på den glatta keramiken
40 svar · 9,6k läst
·
H
hempularen: Förklaringen låter felaktig. Men jag kan egentligen inte så mycket om mattor i badrum. Du kanske kan få ett professionellt svar om du kontaktar GVK med en fråga.
1 svar · 1,7k läst
H
Henrik Rahkola: Hej. Jag ska nu börja renovera ett badrum/toalett. den är 12 kvm. har försökt läsa på men hittar inte information om allt på internet. Kan någon förklara steg för steg i vilken ordning man lägger tätsikten? Vart behöver man våtrumsgips? våtzon 1 eller båda? vart behöver man folie? Vart behöver man tätmembran? Vart behöver man primer? Våtzon 1 är emot en yttervägg. Ska hela
0 svar · 635 läst
M
martinradbo: Länsförsäkringar sa på telefon att de kräver avstängning samt droppskydd, och att detta gäller både diskmaskin och tvättmaskin. Således inget krav på våtutrymme, och jag frågade även specifikt om just detta.
6 svar · 12,7k läst
Z
zingo: Tack. Hittade en annan tråd som beskrev samma sak, samt denna monteringsanvisning: http://www.rskdatabasen.se/infodocs/Mont/mont_213_1869909_gruppfil.pdf Men frågan om dragningen då? Någon nackdel med att dra röret i takhöjd så att jag kommer förbi köket på ett smidigt sätt? 3. En annan fråga handlar om placering av varmvattenberedaren. Jag förstår att den bör vara i våtutrymmet,
2 svar · 2,1k läst
H
SBH: [citat] är ju säkert sån där kemi och grejer,
5 svar · 1,7k läst
K
keckepro: Hej Köpte en hårdgipsskruv med borrkrona från grabber idag. Den funkar ok. Blir att det står ut lite ibland men nu skiter jag i det. Det blev bättre iaf. Att försänka ca 500 skruva orkar jag inte :)
8 svar · 1,7k läst
·
G
gaia: Ljusbeige passar bra till vitt men ta en varm grå eller brunaktig mönstrat till golv så det blir varm ton i både kakel och klinker. Lite praktiska råd: - mosaik i dusch ger kilometervis med fog som ska hållas rent .Välj hellre stora kakel i dusch som ger mindre fog - mindre kakel på golv fex 115x15 så man enkelt bygger fall mot brun utan konstiga skärningar. -välj mat kakel i dusch och
1 svar · 1,1k läst
·
N
SBH: ja. bättre bilder. ser ut som att tätskikt är vikt på dörrregeln
29 svar · 9,0k läst
·
A
A-Man_08: Pianotråd eller fiskelina kanske funkar?
11 svar · 5,2k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Vart otydlig, det jag menar är att sätta två bränningen på samma vägg syns tydligt. Sätter man en hel vägg med nya bränningen kommer det i bästa fall märkas lite mindre
4 svar · 1,1k läst
B
BosseBatong: [citat] Låter som ett väldigt exklusivt badrum. Ser att tråden är rätt gammal men är ändå nyfiken om du har några bilder som du vill dela med dig av?
9 svar · 9,4k läst
bonnier
bonnier: Kul med återkoppling, alltid intressant att få reda på hur saker och ting gick till slut.
202 svar · 54,1k läst
·
M
myrstack: Verkar som de tagit bort notisen från svenska sidan men den ligger kvar på finska. Eftersom jag missade bytet själv och stod och kliade mig i huvudet för att sedan hitta denna tråden kan det vara bra att bidra med den fungerande länken http://www.purus.fi/sv/Nyheter/NyheterPress/Innehall/Bla-klamring-byter-farg-till-gra/
2 svar · 2,0k läst
O
oceanis: [citat] Nä hur så? Har jag påstått det???? Men eftersom det inte framgick av inläggen i början hur närma eller vilken typ av bjälklag det var, samtidigt som det också var gjutjärnsrör så var det ju stor risk att man fick gå långt ut från brunnen för att kunna koppla på. Nu när vi vet att det är trä bjälklag som går att komma åt underifrån kanske det möjliggör ett byte
10 svar · 2,1k läst
T
twoody: [citat] Inte dom flesta , men väldigt många . Sen är det väldigt vanligt att kunder inte vill betala vad det kostar och tar bluffochbygg AB för halva priset
64 svar · 34,7k läst
Krilleman
Krilleman: Och vill du inte ha inbyggnandscistern, med allt vad det innebär, så finns ju vanliga muggar som är vägghängda! Bara fördelar enligt mig att få upp porslinet på väggen.
2 svar · 747 läst
Jiiwas
Jiiwas: [citat] Nä. 3st i den cirkelformade delen runt utloppsröret och en bakom el-anslutningsplinten Just den skruven bakom el-anslutningen är det många som missar att montera, det gör att fläktbladen går i mot kanten. Underlaget i detta fallet borde inte vara problemet såvida inte den undre kakelplattan sticker ut mer än den ovanför. Det är väll inte silikon bakom fläkten? För det är
11 svar · 15,3k läst
·
anders07
anders07: Kolla http://victorianplumbing.co.uk/ De har bra priser och lite "roligare" duschstänger och draperier i alla former och färger. Jag har själv beställt där flera gånger och frakten är ungefär samma som du betalar från en svensk firma... :o
9 svar · 5,4k läst
·
anders07
anders07: Jag har Ytong blandat med lätt blåbetong i mina väggar och gjorde samma operation förra året. Köp en vettig andningsmask bara och så skrapa ner tapeten. Jag testade att ånga bort min väv men det fungerade inte alls. Det gick bäst med spackel och paketkniv. Hacka med spackeln och skär med hela bladet ute med paketkniven, liksom "raka" väggen, det fungerade bäst för mig... Några
1 svar · 2,6k läst
T
twoody: Den kakelsättaren vi använder blir mer och mer utkonkurrerad av firmor som använder utländsk arbetskraft och dom har ingen utbildning , jag tror att mycket av fel i badrum består av slarv och okunskap
234 svar · 33,7k läst
·
E
ErikLoden: Tack så mycket för svaren! Ang. det konstiga ljuset är det tänkt att fungera som ett fyllnadsljus framifrån. Det kommer även att bli sex mindre spottar i taket för att ge ett jämnt ljus i hela rummet. Så egentligen är spegeln snarare effektfull och ska inte fungera som huvudljus. (Ursäkta fototermerna :P) Jag hittade en bild med nästan exakt som jag har tänkt göra med spegeln.
5 svar · 15,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.