Så eftersom försäkringsbolaget kommer stå för en renovering av nästan halva huset pga vattenskada efter en brand så tänkte jag passa på att göra vid badrummen under tiden (som jag står för själv) när det ändå inte går att bo där och dom gamla var orörda sen huset ställdes på platsen -84:a

Jag har redan pratat med en golvläggare som ska komma dit och kolla och räkna på vad det kommer kosta.
Jag tänkte ha våtrumsmatta på golv och väggar (gillar inte kakel och klinkers)
Det enda jag kan inte bestämma mig om är om jag ska lägga in golvvärme i badrummen och om den ska vara elektrisk eller vattenburen.
Jag har redan vattenburen värme i huset, men det verkar vara smidigare att lägga in elektrisk istället och jag har ännu en anledning till att sätta in en jordfelsbrytare
(ska in i vilket fall som helst eftersom strömmen aldrig gick när brandkåren öste på med vatten för att släcka..)

Vad är bäst i längden?
kasta ut elementen och dra rör i golvet eller behålla elementen och ha elektrisk golvvärme som man kan starta när man känner för det?

Att du ska ha golvvärme är en no brainer tycker jag. Skulle vilja ha tag i den tidigare ägare som lät bli att sätta det i vår tvättstuga/dusch...

Vattenburet är billigare i drift. Om du ska ha radiatorerna kvar beror lite på om det är mycket ytterväggar och så, men jag gissar på att det inte behövs (inget expertisområde för mig)

Krilleman
Glömde bort denna tråden lite.

Har bestämt mig för att sätta in golvvärme i bägge badrummen annars så kommer jag garanterat att ångra mig efteråt att jag inte gjorde det.

Går det att koppla in en timer till värmegolven så att man kan välja om man vill ha golvet varmt eller kallt när man kommer hem från jobbet?
På vintern så hade det ju varit skönt att komma hem till ett varmt golv i något av badrummen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.