795 läst ·
2 svar
795 läst
2 svar
Golvbrunn i värmegolv
Jag håller på att göra ett badrum . I resten av huset har jag lk golvvärme 16 och tänkte ha samma i badrummet.
Golvet i badrummet är uppbyggt med golvåsar, glespanel, värmefördelningsplåtar, slang, golvspånskiva, primer, flytspackel, plastmatta.
Frågan är på vilken nivå man ska lägga golvbrunnen? Jag vet inte hur tjockt eller tunt det är lämpligt att göra spackelskiktet.
Kan man skippa glesen runt brunnen och lägga en golvspån med brunnen nedsänkt i den för att få lite fall mot brunnen?
Golvet i badrummet är uppbyggt med golvåsar, glespanel, värmefördelningsplåtar, slang, golvspånskiva, primer, flytspackel, plastmatta.
Frågan är på vilken nivå man ska lägga golvbrunnen? Jag vet inte hur tjockt eller tunt det är lämpligt att göra spackelskiktet.
Kan man skippa glesen runt brunnen och lägga en golvspån med brunnen nedsänkt i den för att få lite fall mot brunnen?
Du får aldrig montera en brunn i enbart golvspån. Det ska vara en ram av reglar under sen en monteringsplatta. Du får ju höfta lite när du sätter höjden, det brukar ju gå att se ungefär vad färdigt golv blir.
Klicka här för att svara