Har byggt en ny villa och under slutbesiktningen upptäckte vi att klinkersfogarna var väldigt ojämna. Det som sades vid slutbesiktningen var att vi skulle höra med firman om dom vill göra om eller ersätta oss för detta.
Har varit i kontakt med firman flera ggr och de är väldigt motvilliga till att göra om det. Ersättningen de erbjuder är hissnande 750kr!.. De anser att detta inte är något fel som syns. Han säger gång på gång att man inte ser detta. Men han erkänner att det ligger utanför tolerans enligt AMA. Trots detta är det alltså inget fel som man ser.
Försöker bifoga ett par bilder här. Den bredaste fogen är 6,4mm och de smalaste 3mm exakt. Plattorna är 200x200mm.
Vad tycker ni?
Har varit i kontakt med firman flera ggr och de är väldigt motvilliga till att göra om det. Ersättningen de erbjuder är hissnande 750kr!.. De anser att detta inte är något fel som syns. Han säger gång på gång att man inte ser detta. Men han erkänner att det ligger utanför tolerans enligt AMA. Trots detta är det alltså inget fel som man ser.
Försöker bifoga ett par bilder här. Den bredaste fogen är 6,4mm och de smalaste 3mm exakt. Plattorna är 200x200mm.
Vad tycker ni?
Betala inte fakturan innan detta är löst...
Mitt förslag:
"Att ni anser att det är helt ok att bygga så slarvigt att det ser amatörmässigt ut och dessutom hamnar utanför givna toleransvärden är givetvis något jag kommer vara tvungen att skriva om i mina recensioner av er på nätet. Synd att ni inte ville ta chansen att åtgärda detta."
"Att ni anser att det är helt ok att bygga så slarvigt att det ser amatörmässigt ut och dessutom hamnar utanför givna toleransvärden är givetvis något jag kommer vara tvungen att skriva om i mina recensioner av er på nätet. Synd att ni inte ville ta chansen att åtgärda detta."
På de bilder du visar ser det ut som plattorna är olika stora. De ser även ut att ibland vara höger eller vänsterlinjerade.dastraub skrev:
Klicka här för att svara


