Hej!

Är i stadiet att få till ett duschhörn i vårt blivande badrum. :D
Känns som jag behöver lite hjälp här...

Finns det någon färdig/halvfärdig lösning med glasskivor+dörrar som kan funka enligt nedan?

I nuläget finns dock möjlighet att bygga en nisch, eller sätta glasbetong, då tätskikt inte är satt ännu.

Måtten är "cirka" finns utrymme för ändringar på +/- 5cm
Vad tror ni??

badrum.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan lägga till att lösningen inte behöver inkludera en dörr :)

lazy rick skrev:
Kan lägga till att lösningen inte behöver inkludera en dörr :)
När jag villa ha duschväggar runt mitt nya badrum med dubbeldusch så blev det helt klart billigast att gå via glasmästeri. De har massor av beslag att att välja mellan och kapar sedan till exakt enligt de mått du vill ha. Detta blev halva priset jämfört med via badrumsfirma. Vi valde också bort dörr då det annars skulle kosta 7000:- mer. Kan ju också säga att det ändå var fruktansvärt dyrt.

Jag skulle rekommendera att du köper svängda standarddörrar istället. De ska gå att montera även om hörnet inte är 90 grader.

/Ola E.

• Gilla
lazy rick
  • Laddar…
http://www.inr.se/duschverkstan/duschverkstan/

Här kan du "skräddarsy". Vi kollade på duschvägg där, blev inte så jättemycket dyrare än en standard på Bauhaus. Ungefär dubbla priset inte mer. Då ändrade vi höjder, glastyp mm.

Byggis1976 skrev:
[länk]

Här kan du "skräddarsy". Vi kollade på duschvägg där, blev inte så jättemycket dyrare än en standard på Bauhaus. Ungefär dubbla priset inte mer. Då ändrade vi höjder, glastyp mm.

Tack för länken! Ska kolla över det där med sambon :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.