A
Agrik: Haha, jaja skruva fast toan då :) Va inne på Hornbach igen o fråga en annan säljare om att jag har hört att man inte får skruva fast toan längre då man förstör tätskiktet. Hörde på hans kommentar att det va skitsnack o att han blev lite irriterad. När jag berättade att det var en annan säljare inne hos dom som sagt det blev han tyst, haha. I alla fall slutade med att vi la lite
24 svar · 8,6k läst
Krilleman
Krilleman: Det finns ju tillbehör att köpa så du kan driva en handdukstork med el på sommaren och köra den på värmesystemet under vintrarna!
8 svar · 1,3k läst
F
falkn: [citat] Jo, det är nog det som menas, men detta är de inte till för. Det ska gå att reglera flödet i blandaren.
3 svar · 2,3k läst
fremax
fremax: Härligt! Med vänlig hälsning, fremax
4 svar · 737 läst
·
R
Roland112: de löste sig med fogfärg, blev perfekt!
1 svar · 1,3k läst
F
frippes: Nej, kakel blir det enbart i duschen, utanför duschen, med en duschvägg som skydd, blir det våtrumsväv. Är främst i skarven mellan våtzon 1 och våtzon 2 som jag är fundersam. Folien används väl enbart i zon 1 eller?
2 svar · 975 läst
fremax
fremax: Enligt plattsättaren (na) får ej sandbaserat spackel användas då det käkar upp tätskiktet. Dvs våtrumsspackel får endast användas om du ska montera våtrumstapeter och inte kakel/klinker. Med vänlig hälsning, fremax
8 svar · 5,2k läst
F
Fred vom Jupiter: Jag skulle kompletterat med någon sorts belysning vid spegeln. Det blir trevligare så än om ljuset bara kommer uppifrån en eller två spottar i taket.
9 svar · 3,2k läst
T
tank77: https://www.byggahus.se/forum/badrum/259545-lite-om-hur-bygga-upp-vaggen-i-ett-badrum-vid-renovering.html
3 svar · 879 läst
gStAv
gStAv: Tack för alla länkar MaxPax,,, Fanns tydligen en del trådar om detta :o
4 svar · 25,9k läst
·
H
hempularen: Jodå, har koll på isolertrafo, tyckte dock att det var en för komplicerad beskrivning i det inlägget. Den låga matningsförmågan är mest intressant för att klargöra att ett sådant uttag inte duger till att mata något annat än en rakapparat, eller möjligen laddare till eltandborste.
5 svar · 4,8k läst
T
tank77: En viss husmodell av Älvsbyhus har en sådan lösning eller hade, en dörr i hallen och en till sovrummet, ganska värt egentligen:)
8 svar · 11,0k läst
T
tank77: Som sagt, bara att lägga en ny slukrist (klinkerram) ovanpå den gamla, inga konstigheter. Och det heter klinker inte kakel, kakel sätter man på väggar;)
2 svar · 10,4k läst
Buuzzz
Buuzzz: Är det någon här som har erfarenhet av INR blandarvägg? Det ser ganska smidigt ut. http://www.inr.se/produkter/blandarvaggar/linc-21-front http://www.inr.se/inspiration-badrum/badrumsinspiration/inbyggnadsblandare/
0 svar · 3,4k läst
K
Kromo: Sitter plastmattan riktigt på väggen? Alltså inga blåsor eller liknande? Isåfall hade jag tagit och borrat hål till skruvarna tryckt in riktigt mycket våtrumssilicon sedan in med en riktigt bra plugg tryckt in silicon i pluggen sedan kan ordningen vara olika beroende på hur handtaget ser ut. Men jag hade smetat på ett bra montagelim typ essves lim på handtagens anläggningsyta mot
7 svar · 13,9k läst
M
mf78: Vi satte in fibo-trespo i ett duschrum som vi renoverade för fyra år sedan, och än så länge är vi nöjda. Systemet har använts länge i Norge (15-20 år tror jag), och vi lyckades inte hitta något negativt om det, och vi gjorde grundlig research. De är lätt att jobba med om man har raka och plana väggar, dvs varit noggrann med underarbetet. Vi hade slarvat på ett ställe - och där
1 svar · 8,0k läst
B
Bigfoot: Ok, då har jag en sak mindre att stressa över.
2 svar · 3,2k läst
Y
Yrrol: Jag luskade i det i samband med att jag var sugen på Vedum. Flesta hade dåliga erfarenheter att det billigare utbudet. Ser på mitt billiga ido underskåp att ytan börjar släppa i ett hörn. Köpte även en dyrare setup från vedum, var besviken på hur dom hade fuskat med panelen på den.Innan jag köpte så frågade jag butiken om jag skulle få byta om jag fick fult exemplar, han kollade
1 svar · 4,8k läst
C
corre: Räcker det inte med att sätta fuktspärr på de delar som är dusch och i närheten av golvbrunnen. Du kommer väl inte slabba med vatten i hela utrymmet? Lät som att det var rätt stort.
9 svar · 3,0k läst
·
H
hempularen: men med "ägare" menas DU om du har köpt lägenheten. Fullt så illa är det egentligen inte. Skador på fastigheten, dvs innanför kaklet är föreningens ansvar. Bostadsrättshavaren blir bara ansvarig om skadan skett genom försumlighet. Normal skadeståndsrätt.
9 svar · 1,3k läst
·
K
MaxPax: Varför ska du renovera badrummet? Jag tycker du ska köpa en brödrost istället för det har jag gjort. För er som inte fattar så belyser jag att jag håller med trådskaparen om hans uttryckta upplevelse av trådens början.
17 svar · 7,8k läst
V
vincentt: Har haft en annan tråd som diskuterar detta. Den är avklarad, men för referens för den som ska göra samma sak. https://www.byggahus.se/forum/badrum/258049-limma-badkarsblandare-2.html#post2273858
3 svar · 6,9k läst
·
Å
ÅsaKarin: Hmmm, ja det kanske kunde funka... Får fundera på vad som känns mest görligt, detta eller specialbyggd kommod.
4 svar · 2,7k läst
C
cpalm: Precis som Alriksson är inne på så är idealet både fukt- och manuell styrning, och möjligheten till grundflöde om det behovet finns. En annan funktion jag saknar på min Pax är möjligheten att ställa in eftergångstid.
4 svar · 4,7k läst
D
Devidwest: Hej! Är det fler som har anlitat CMW Bygg i Uppsala? Jag anlitade dem för mitt hus som jag byggde och det har varit väldigt mycket strul med dem. Strulen kan jag gå närmare inpå om det dyker upp fler här i tråden men det har varit mycket. Man tolererade det för att det visade ett samarbete trots allt men man lessnade på att de alltid kom med dåliga ursäkter och bortförklaringar. Man
0 svar · 3,8k läst
L
Linisen_01: Verkar tydligt vara ett hittepåföretag. Beställde för någon månad sedan en blandare från Malmborg och fick svar "Hej, tyvärr, vår största leverantör konkurs så att alla beställningar kommer att avbrytas och det kommer att bli nya produkter under samma namn inom en till två veckor". La en beställning ca 3 veckor efter detta mail och det har nu gått 2 ytterligare veckor utan varken
21 svar · 6,2k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Jag gjorde något liknande, det viktiga är att du har ett uppvik av tätskikt så att höjd från brunn är minst 20mm
1 svar · 881 läst
·
Larsa
Larsa: Betong är bästa underlaget för klinker, så är fallet tillräckligt så är det bara att köra. Här finns spec på hur fallet skall vara: https://www.gvk.se/branschregler/golv/golvlutning
7 svar · 824 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.