Jag skulle vilja ha tips på mörkgrått klinkers med matchande mosaik i samma färg gärna så man kan gå in på nätet o se bild..

Vad tror ni blir bäst/finast i ett badrum på ca 10kvm...ha 10*10cm klinkers i hela badrummet..
Eller göra en hörna vid dusch platsen runt golv brunnen med 5*5cm mosaik 90*90cm och resten av golvet 30*30cm?

Det ska in hörn badkar men ska även gå bra att ta bort det om man tröttnar o ha en dusch plats..Fyrkanten med mosaik är plattläggarens förslag eftrs det blir bättre runt golv brunnen enligt honom..Vill egentligen ha 20*20 i hela men blir för stort pga fallet o inte bra runt golv brunnen enligt honom..hörnan med mosaiken känns lite fel då vi inte ska ha dusch

20x20 funkar i badrum, inga problem. Större än så blir problem, men 20x20 funkar alldeles utmärkt. Vill han inte lägga de plattorna, byt plattsättare till någon som kan sitt jobb.

Jo han kan lägga det, men menar att det kommer bli lite ojämnt pga fall o underlag tror jag o inte så snyggt runt golvbrunnen..menar att med mindre plattor så blir det snyggare resultat..
Så han har avrått oss från det o istället titta på andra alternativ som mindre el just mindre bara runt golvbrunnen o en bit ut som typ mosaik 5*5cm..När plattläggarn avråder blir man ju tveksam man vill att det ska bli bra resultat...
Visst badkaret ska stå över golvbrunnen o det men en dag vill man kanske ta bort det o då är det inge kul om det inte ser bra ut överallt även vid golvbrunnen

lena26 skrev:
Jo han kan lägga det, men menar att det kommer bli lite ojämnt pga fall o underlag tror jag o inte så snyggt runt golvbrunnen..menar att med mindre plattor så blir det snyggare resultat..
Så han har avrått oss från det o istället titta på andra alternativ som mindre el just mindre bara runt golvbrunnen o en bit ut som typ mosaik 5*5cm..När plattläggarn avråder blir man ju tveksam man vill att det ska bli bra resultat...
Visst badkaret ska stå över golvbrunnen o det men en dag vill man kanske ta bort det o då är det inge kul om det inte ser bra ut överallt även vid golvbrunnen
Jag menar naturligtvis att man kan lägga 20x20 med gott resultat.

Hej!

Vi har 30x30 på golvet i vårat badrum och 5x5 i duschhörnan och vår erfarenhet är att det är svårt att få 5x5 snyggt så jag hade nog valt att byta ut 5x5 mot 10x10 i duschhörnan.

Denna mosaik syns väl ändå inte under badkaret och kan vara fint att bryta lite lite om ni ev. vill ha dusch senare.

Mvh

Redigerat:
Letade i månader för att hitta en snygg 30x60-platta med en lika snygg mosaik i samma serie, till slut hittade jag "black" från Nova Kakel.

Är så typiskt, hittar man en snygg golvplatta är det ofta skitsvårt att hitta en mosaik som matchar.

Ett vanligt sätt att göra vid brunnen med 20x20 plattor är att centrera brunnen i en platta sen sen diagonalskär man plattorna så vid fallet.med det under förutsättning att brunnen ligger så det kan göras snyggt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.