Jag och dottern planerar att bygga ett hus på hjul till hennes blivande studentboende. Självklart behöver hon ett duschrum. Där är tanken att ha en separett av något slag, handfat samtt dusch och tvättmaskin. Hur kan vi på bästa sätt bygga detta säkert men ändå lätt i konstruktionen?
Har ni några tips mottages de tacksamt!

Skulle tro våtrumsmtta med nischdörrar eller bygga in en kabin av något slag med tak, finns från olika leverantörer. Är tydligen vanligt i norge.
Nått sånt här är ju fint om vikten inte är en faktor https://images.app.goo.gl/4Mz7isR2qVLWNXth7

Intressant projekt. Starta gärna en byggtråd om det :) Byggs det på ett befintligt bilsläp? Var/hur ska det stå när det är klart?

• Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Schwen92 Schwen92 skrev:
Skulle tro våtrumsmtta med nischdörrar eller bygga in en kabin av något slag med tak, finns från olika leverantörer. Är tydligen vanligt i norge.
Nått sånt här är ju fint om vikten inte är en faktor [länk]
Våtrumsmatta skulle det stå.

Våtrumsmatta är ju förvisso både lätt och praktiskt, men särskilt snyggt är det oftast inte :). Men vi kanske måste..

Marojo Marojo skrev:
Intressant projekt. Starta gärna en byggtråd om det :) Byggs det på ett befintligt bilsläp? Var/hur ska det stå när det är klart?
Tackar!
Vi har ett begagnat båtsläp för ändamålet som ska svetsas om lite. Uppställningsplats beror ju på var hon kommer att läsa vidare, vi har drygt tre år på oss att få bygget klart och plats löst.
Byggtråd var en bra idé, har inte tänkt på det, tackar!

Har ni kollat något i andra änden av projektet?
Jag menar om det finns några bra ställplatser på rimligt avstånd från studierna...
Det finns en hel del projekt på youtube vill jag minnas, men de flesta är amerikanska så jag misstänker att det inte är samma regler. Micro cabin tror jag är termen? Oavsett är det spännande mycket att planera och grunna över. Pizzakartonger är bra planeringsmaterial för att bygga en modell av. Pizzan är bra planeringstillfällessnax. ;)

• Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.