3 816 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Extra utsugsfläkt badrum.
Kanske ide att göra en ovk för att se hur luftflöden är i ventilerna.M Magnus Friberg skrev:
Du har ingen ritning över FTX installationen, där brukar luftflöden vara inskrivna.
Det behövs nog inte göras full OVK. Räcker med luftflödesmätning och injustering om man hittar tokiga värden.
Luftflödesprotokoll är i mina ögon lite av en färskvara. De stämmer bara på ett ungefär när det gått en tid.
Är aggregatet tryckstyrt? Går det möjligen i så fall att sätta analogt fuktstyrt don i badrummet? Jag gillar analoga lösningar som bara går och går...
Luftflödesprotokoll är i mina ögon lite av en färskvara. De stämmer bara på ett ungefär när det gått en tid.
Är aggregatet tryckstyrt? Går det möjligen i så fall att sätta analogt fuktstyrt don i badrummet? Jag gillar analoga lösningar som bara går och går...
Hittade denna. https://www.luftbutiken.se/tillbehor-ftx-aggregat/1975-rumsgivare-rh-fukt-ee10-f3.html
Den går och koppla in och förhoppningsvis styra efter. Ska höra med luftbutiken.se och se vad de säger.
Lite dyrt men kan jag koppla in det själv så kan jag leva med det.
Den går och koppla in och förhoppningsvis styra efter. Ska höra med luftbutiken.se och se vad de säger.
Lite dyrt men kan jag koppla in det själv så kan jag leva med det.
Kanske en liten dum fråga från mig men är det bytt filter i aggregatet?
Med många personer i hushållet får man ibland byta frånluftsfiltret mer än rekommenderade en gång per år.
Eventuellt som några nämnt att få gjort en luftflödesmätning så att det inte något är fel på aggregatet.
Har ni testat att höja farten på fläktarna för att se om det hjälper?
Med många personer i hushållet får man ibland byta frånluftsfiltret mer än rekommenderade en gång per år.
Eventuellt som några nämnt att få gjort en luftflödesmätning så att det inte något är fel på aggregatet.
Har ni testat att höja farten på fläktarna för att se om det hjälper?
Är bra sug nu. När jag kör forcering. Satt fjärren i duschrummet så man får trycka igång den när man ska dusha och man känner även att det blåser in mycket luft. Nu blir spegeln immfri innan man klätt på sig och lämnat duschrummet så antar att det är ok. Tror inte på fel i agregatet även om det kan vara värt att kolla.
Felbyggt duschrum var troligen felet från början och det är nu åtgärdat. Tror jag åtminstone.
Mitt fel men man lär sig alltid något.
Felbyggt duschrum var troligen felet från början och det är nu åtgärdat. Tror jag åtminstone.
Mitt fel men man lär sig alltid något.
Fjärren funkar ju säkert bra men en hygrometer som styr direkt när det blir fuktigt spar ju energi och frustration när någon glömmer.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden