Hej på er!
Har ett badrum där duschen är inramad med glasvägg och en Kant, se bild
Problemet jag har då är att idealiskt när man duschar så är dörren rakt ut från väggen till den andra glasväggen. Problemet blir då att upphöjningen är pyttelite högre vid metallisten på insidan än vad den är på utsidan (fråga mig inte varför hantverkaren gjorde så). Resultatet blir då att vattnet rinner ut och att det blir en vattenpöl på utsidan av upphöjningen efter en dusch.
Har någon något bra förslag på hur man kan åtgärda detta, gärna då så enkelt som möjligt. Men alla förslag välkomnas.
En till bild så ni kanske ser lite tydligare
Tack på förhand
Har ett badrum där duschen är inramad med glasvägg och en Kant, se bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet jag har då är att idealiskt när man duschar så är dörren rakt ut från väggen till den andra glasväggen. Problemet blir då att upphöjningen är pyttelite högre vid metallisten på insidan än vad den är på utsidan (fråga mig inte varför hantverkaren gjorde så). Resultatet blir då att vattnet rinner ut och att det blir en vattenpöl på utsidan av upphöjningen efter en dusch.
Har någon något bra förslag på hur man kan åtgärda detta, gärna då så enkelt som möjligt. Men alla förslag välkomnas.
En till bild så ni kanske ser lite tydligare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand
Redigerat:
Gummilist i nederkant av glasdörren?
Att lösa höjdskillnaden på inner- och ytterlist blir nog svårt - för att inte säga omöjligt - att göra på något snyggt sätt som dessutom är enkelt....
Är det ett nyrenoverat badrum? Du kan ju i så fall tala med hantverkaren och påpeka att det blivit fel.
Att lösa höjdskillnaden på inner- och ytterlist blir nog svårt - för att inte säga omöjligt - att göra på något snyggt sätt som dessutom är enkelt....
Är det ett nyrenoverat badrum? Du kan ju i så fall tala med hantverkaren och påpeka att det blivit fel.
Testade en gummilist, tycker den vek sig väldigt konstigt när den gick ut/in över den yttre listen, så det slutade med att det blev en pöl på kanten som drogs ut när man öppnade dörren.
Det är ett litet tag sen nu. Påpekade det då och han menade på att det var det jag bad om. Tyckte inte det var så allvarligt just då så släppte det, vilket jag ångrar lite nu.
Det är ett litet tag sen nu. Påpekade det då och han menade på att det var det jag bad om. Tyckte inte det var så allvarligt just då så släppte det, vilket jag ångrar lite nu.
Hmmm, det kan absolut vara något. Går det annars att eventuellt höja den yttre listen lite genom att lägga silikon under? Är ingen expert, som ni säkert hör haha
Tänker mig då att man tar bort den och sen lägger ny silikon, eller hur den nu sitter fast
Tänker mig då att man tar bort den och sen lägger ny silikon, eller hur den nu sitter fast
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Förstår ju inte varför man har den där klacken där överhuvudtaget då det inte är godkänt om du inte har en brunn till utanför duschzonen och förstår aldrig heller varför man inte flyttar och byter brunnen när man renoverar ett badrum.
Men till ditt problem...
Kan du inte flytta in dörren så den hamnar precis innanför den inre listen på klacken för då landar ju inget vatten på klacken.
Men till ditt problem...
Kan du inte flytta in dörren så den hamnar precis innanför den inre listen på klacken för då landar ju inget vatten på klacken.
Klicka här för att svara