Beställde nya släplister till min dusch som är en IDO showerama. Lite osäker på om modellen är 7 eller 8. Duschen ser precis ut som på bilden vilket tydligen ska föreställa en IDO showerama/porsgrund 7-4. Jag mätte tjockleken på glaset och uppskattade det till 7 mm.

Hur som helst släplisterna skulle passa både 7 och 8-serien så jag beställde hem dem och när de kom hem klippte jag till rätt längd, men nu till saken: de är helt omöjliga att få på, fast botten i släplisten (som omsluter glaset) är 7 mm bred, precis som tjockleken på glaset!

De nya jag beställde hem ser precis ut som de gamla som satt där innan, men de går inte på fast jag smörjde in både listerna och glaset med lite diskmedel för att få lite bättre glid. Eftersom listerna är spikraka såg jag inget annat tillvägagångssätt än att trä in listen från sidan för att få in dem i den rundade formen.
Känns lite knepigt att försöka trä på spikraka släplister i hårdplast till en glasdörr som är rundad.

Behöver jag släplister som är för 8 mm fast glaset verkar vara 7 mm?

Finns det släplister till IDO som är för 8 mm?

Finns det släplister som är mjukare och mer anpassade för rundade glasdörrar?

/Grisen

• Rundad hörndusch i glas från serien IDO Showerama, möjlig modell 7-4, med synlig duschutrustning.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.