Jag undrar om någon med VVS kunskap kan förklara varför jag har så jävla dåligt tryck i badkarsblandaren. Som ni ser på bilden så kommer vattnet nerifrån och sedan fördelas till duschblandare till vänster, handfats blandare uppåt och badkarsblandaren till höger. Det är alltså badkarsblandaren från FM Mattsson som jag upplever har sämst tryck. Rören är 12mm tror jag.

• VVS-installation med koppar- och stålrör som fördelar vatten till badkar, dusch och handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum med en FM Mattsson badkarsblandare till höger, kopplad till rör och slangar för dusch och handfat.
    Skapa konto
  • FM Mattsson badkarsblandare monterad på badkar med synliga vattenanslutningar och kakelvägg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Vatten strömmar med lågt tryck från en kromad FM Mattsson badkarsblandare monterad på kakelvägg.
    Skapa konto
Nej jag tror inte eftersom blandaren har rensats tidigare. Det har alltid varit så här dålig tryck.

Det kanske är blandaren som är dålig. Här kommer klipp på duschen och handfatblandaren.

M mili1983 skrev:
Nej jag tror inte eftersom blandaren har rensats tidigare. Det har alltid varit så här dålig tryck.
På vilket sätt har den rensats?

A Andy78 skrev:
På vilket sätt har den rensats?
filterna har rensats.

Om du spolar enbart varmt och sedan kallt vatten är det lika dåligt flöde på båda?

A Andy78 skrev:
Om du spolar enbart varmt och sedan kallt vatten är det lika dåligt flöde på båda?
Ja det är lika dålig tryck oavsett om det är varmt eller kallt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.