Vi planerar för badrum på ov. Duschen kommer hamna under snedtaket. Ingen fara på taket egentligen om det inte vore för att det oundvikligen kommer att stänkas en del på denna vägg.
Hade det varit ett vanligt tak så hade det inte gjort så mycket om det vore målat med våtrumsfärg, men vattnet kommer ju att rinna längs snedvägen ner till den vanliga väggen som förmodligen blir kaklad.
Det känns inte rätt.. hur brukar man göra?
Hade det varit ett vanligt tak så hade det inte gjort så mycket om det vore målat med våtrumsfärg, men vattnet kommer ju att rinna längs snedvägen ner till den vanliga väggen som förmodligen blir kaklad.
Jag har snedtak över badkaret. Jag har kaklat hela vägen upp tills taket blir platt. Det är ett bra alternativ och ser snyggt ut.K Kallebo skrev:Vi planerar för badrum på ov. Duschen kommer hamna under snedtaket. Ingen fara på taket egentligen om det inte vore för att det oundvikligen kommer att stänkas en del på denna vägg.
Det andra sättet att göra det på är att använda ett färgsystem som är godkänt för våtrum. Det finns hela system med tätskikt och allt anpassat för badrummet tom i duschen.
Tack, det är väl antagligen så vi får göra. Aldrig problem att kakla snedtaket? Är ju lite rädd att det ska trilla ner, eller att känslan när man är på badrummet blir att det ska trilla ner över en..En apelsin skrev:
Jag har snedtak över badkaret. Jag har kaklat hela vägen upp tills taket blir platt. Det är ett bra alternativ och ser snyggt ut.
Det andra sättet att göra det på är att använda ett färgsystem som är godkänt för våtrum. Det finns hela system med tätskikt och allt anpassat för badrummet tom i duschen.
Klicka här för att svara