sir_daniel
sir_daniel: [citat] svärföräldrarna var väldigt nöjda med de avtalen när deras 40/50-tals kåk brann, med orginal badrum... blev ett nytt hus med bara 15k o åldersavdrag samt då det blev nytt bygglov så blev det byggt enligt nya bygglagar och standarder men såg på utsidan och delvis på insidan likadant ut.
18 svar · 5,7k läst
·
N
nht1: Ja det är fönsternischen. Tack för svar :)
3 svar · 820 läst
·
useless
useless: Ja, jag (och några andra) kanske hade tur. Men ser man det som en möjlighet att skjuta upp en större renovering några år så kan det vara värt att chansa.
3 svar · 1,3k läst
T
Tiger79: Kapa utanför våtrum.
11 svar · 1,6k läst
·
T
H
Henrikleander: Det är tydligen såna här jag har till badrummet, försökt googla mig till vad man bör ha för anslutningar till dessa utan något bra resultat Någon som har gjort liknande?
8 svar · 1,8k läst
·
Oldboy
Oldboy: Antar att det ligger en fuktspärr på golv och väggar i badrummet? Då kommer det inte att bli några problem där. Däremot kan fuktbelastningen öka runtomkring på golv och väggar. Du har en äldre kåk om jag kommer ihåg rätt, så det är omöjligt att veta hur grunden ser ut eller kommer att bete sig. Iom att man inte vet status så går det inte att räkna på ngn meningsfull data,
46 svar · 24,0k läst
·
S
stefan_bgh: [citat] Tar man in det från taket i så fall? Där finns väll inget tätskikt? Det kan faktiskt lösas rätt bra i just detta fall faktiskt då jag har ett dolt hörn där den kan dras ner. Men det får då bli i limmad kanal för man jag ju inte klamra i kakel.
2 svar · 1,1k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Vi har våra två toastolar limmade på plastmatta. Funkar bra. [MEDIA=youtube]PFxYhe3jXFw[/MEDIA] Men välj silikongummi avsett för hygienutrymmen. De gulnar inte så lätt tror jag.
7 svar · 4,6k läst
R
rsa: Jo, skulle kunna provmåla på en bit gips. Dock är väl membranet till för att vara vattenavvisande (vattentätt). Ångmotståndet kletar man på innan membranet!?
7 svar · 2,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Du behöver kolla med ditt försäkringsbolag vad de tycker.
8 svar · 4,9k läst
·
Stefan Erikss
Stefan Erikss: i arbetskostnad är underförstådd att ingår i priset ; fogarbetet och silikonarbete vid hörnen...
19 svar · 10,8k läst
L
Lennie Henry: Tack!
2 svar · 1,5k läst
L
lillamälarhuset: Tack för jättebra tips och utförligt svar!
5 svar · 8,4k läst
·
S
saiter: Ska du ha tätskikt i källaren? Fins ju avlånga som man har i garage. //AA
1 svar · 2,2k läst
S
saiter: Kom ihåg att bygga så det passar dig. Du bygger bastu för att du vill ha, inte för att nån annan gillar att basta. //AA
13 svar · 2,8k läst
·
7ender
7ender: Om butiken har flera bränningar på hyllan kan du ju välja den som är mest lik. Jämför med en medtagen platta.
6 svar · 1,9k läst
CKF
CKF: Tack för alla svar! Får fundera vidare på det här då och diskutera det med ägaren.
13 svar · 3,1k läst
·
Demmpa
Demmpa: Det är inget fel som berör förra ägaren, du/ni äger huset nu och ni har ansvaret. Leta fram servicemanualen om det finns någon å byt den/dom läckande delarna.
1 svar · 6,0k läst
·
J
justusandersson: Mäklarritningar är inte användbara i den här typen av sammanhang. Det är alltså en lägenhet i ett flerbostadshus. De bärande mellanväggarna är troligen av lättbetong. Ytterväggarna är antagligen murade av helstens tegel. Bjälklaget säkert av armerad betong. Väggarna runt bad och WC är inte bärande. Däremot är utrymmet ombyggt och innehåller nog rätt mycket installationer.
3 svar · 2,5k läst
·
Chrysler NewYorker
Chrysler NewYorker: Tusen milioners tack
2 svar · 1,1k läst
S
Suttie: Hej! Har samma tanke men funderar på om det är går att mura upp med lecablock för upphöjningen? Mvh Thomas
9 svar · 4,2k läst
·
KJD
KJD: [citat] Det här var ju ett tag sen, men eps-betongen är ju diffusionsöppen. Cellplasten är ju stängd. Däremot är väl inte Isodrän stängt. Dessutom bygger väl bärigheten som dos utlovar på att man spacklar ovanpå, och dessutom ganska direkt. Hade dock vart intressant om detta hade gått.
5 svar · 5,8k läst
Tomtom79
Tomtom79: [citat] Även där är det ganska tydligt att cc600 på 3,8 meter spann inte är ok utan vidare. Men om ert försäkringsbolag godkänner ovanstående utfästelser i ett forum så kör på, annars skulle jag nog satsa på att få en mer solid utfästelse av en utförare som kan tänkas finnas kvar och ta ansvar för det om 10 år. Jag är dock hyfsat säker på att det inte är några som helst
11 svar · 3,0k läst
T
tank77: Är ni dvärgar i hushållet? För annars blir ju inte spegeln för hög, borde hamna på 110-115 cm i nedankant och normalt sätter man en spegel/spegelskåp på 120-130 i nedankant.
2 svar · 765 läst
·
MusseAdemi
MusseAdemi: Hej, tänkte dela med mig lite av min renovering i huset. Badrummet börjar få form efter att ha sett ut som om en bomb slagit in där :)
0 svar · 1,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Är inte tätskiktsfolien lite ömtålig så att det är risk för att man skadar den när man gör rent under badkaret, rensar golvbrunnen etc.? Det gör man ju inte bakom inbyggnadscisternen.
6 svar · 4,5k läst
A
arasmus: [citat] Mm, kollat på det med, men det är rätt smidigt att ha hela toppen i porslin. Jag har funderat på att köpa ett heltäckande handfat från någon annan tillverkare dock. Det blir typ lika dyrt som att köpa hela alltet, så det var därför jag undrade om någon annan tillverkare hade samma lösning.
4 svar · 1,5k läst
Y
yens: [citat] ok, jag är med, men jag vill gärna ha en rejält tilltagen och "fast" dusch om det är möjligt. :) Tack för input!
12 svar · 1,2k läst
·
J
jonaserik: [citat] Då är du på rätt sida om strecket kan man säga, utmärkt temperatur
7 svar · 975 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.