13 571 läst ·
18 svar
14k läst
18 svar
Rimligt pris för badrumsrenovering
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Runt 100-120000:- för planeringsfasen, utrivning, bortforsling, reparation, uppbyggnad, flytspackling, tätskikt, plattsättning.
Runt 20000:- för VVS-arbete inkl. montering av inredning.
Runt 5000:- för EL-arbete.
Runt 5000:- för MÅLERI-arbete.
TOTALT 130-150000:- i ARBETSKOSTNADER före Rot...
MEN beror på såååå många faktorer såsom tillgänglighet, parkeringsmöjligheter, avstånd, våningsplan, specialsättningar såsom nischer etc., vilken typ av plattor... granitkeramik eller kakel, små eller storformat ??
Runt 20000:- för VVS-arbete inkl. montering av inredning.
Runt 5000:- för EL-arbete.
Runt 5000:- för MÅLERI-arbete.
TOTALT 130-150000:- i ARBETSKOSTNADER före Rot...
MEN beror på såååå många faktorer såsom tillgänglighet, parkeringsmöjligheter, avstånd, våningsplan, specialsättningar såsom nischer etc., vilken typ av plattor... granitkeramik eller kakel, små eller storformat ??
@Paul-Staffanstorp räknar väldigt rimligt mot vad vi betalar nu för vår renovering av 4,5m2 badrum. då har vi . iofs valk kakel/klinker för ca 600/m2, men golvtoa och inget extremt lull. totalt inredning 65´ +ovan priser. då får vi alla intyg i handen vid färdigställande och försäkringsbolaget har vår rygg vid minsta lilla, vilket såklart är en trygghet för os som barnfamilj mot ett par sparade tusenlappar.
Då har vi det inbakat i fast pris på hela lägenheten och gör om elen från central mm då förra ägaren hade dragit ojordat till nytt badrum 2017, fel fall, brister i tätskikt osv.
Då har vi det inbakat i fast pris på hela lägenheten och gör om elen från central mm då förra ägaren hade dragit ojordat till nytt badrum 2017, fel fall, brister i tätskikt osv.
Renoverade badrummet i november 2019 i Stockholm och vi betalade för 4,5 kvm ca 105.000 efter ROT för att gå från plastmatta, våtrumstapet till kakel, klinkers, spottar och golvvärme. Detta exkl. inredning och material.
Då ska man tänka på att det var nästan hälften så mycket som dyraste offerten vi tog in. Vi blev mycket nöjda.
Då ska man tänka på att det var nästan hälften så mycket som dyraste offerten vi tog in. Vi blev mycket nöjda.
Klicka här för att svara