elle10
elle10: [citat] Gör det!
2 svar · 2,1k läst
P
Pollenchock: [citat] Njae stör väl inte så värst, sitter mestadels under kommod. Undrade mest om det är godkänt :)
2 svar · 1,2k läst
·
L
Linkan90: [citat] Föreslog detta med till sambon men det var inte vad hon ville ha så blir nog gips eller klicktak men ville bara få bekräftat att det går i våtrum. Tack för svaret [citat] Sant men jag tänker ju att om det inte läcker nu varför skulle det läcka senare. Är ju alltid samma tryck i rören och inget som ligger emot eller trycker emot dem Tack för svaret
3 svar · 1,7k läst
F
Fyrbent: [bild] Hej, vi ska lägga klinker i badrummet. Vi har lagt ut flytspackel och sen efter det hade torkat ca 1 vecka la vi på primer och skulle börja lägga tätskiktet. Nu blev det inte så pga andra omständigheter och helt plötsligt börja detta dyka upp? Måste vi ta bort och göra om? Jag tänker om vi hade lagt klinkergolvet hade det sett ut så ändå under? Då hade vi ju inte märkt av
0 svar · 787 läst
·
G
Gårdsboende: Okej, ja då tycker jag det är märkligt att det ser ut sådär, men jag har aldrig byggt hus så vet inte hur inblandad man måste vara
7 svar · 4,6k läst
·
J
jyrgenklinsmann: Jag startade även denna tråd, och sammanfattningen hör kanske bättre dit: https://www.byggahus.se/forum/threads/aer-detta-ett-godkaent-badrumstapetjobb.359100/unread
16 svar · 3,5k läst
J
J-O: Har jag inte hört talas om Taket skall inte ha någon fuktspärr Eventuell fukt som kommer upp ovanför taket kommer ju torka snabbt om utrymmet är någorlunda ventilerat
1 svar · 1,3k läst
J
Jörgen Ö: Vi får hoppas badrummet är klart såhär ett år senare....
5 svar · 7,4k läst
·
T
tomasjo: [citat] Tack! :D
6 svar · 4,9k läst
J
J-O: Det går, frågan är dock hur bra det kommer sitta om den gamla färgen börjat släppa, såvida du inte får bort den innan. Antar att det är gummimatta. Mattorna har ett mjukgörande medel som är av ondo för färg. Jag målade själv en rasande ful gummimatta i ett badrum (brf)med våtgrund + våtrumsfärg, blev faktiskt bra och ett rejält lyft. Höll fint i de 5 åren jag bodde kvar trots
1 svar · 3,0k läst
·
T
tank77: Är hundra på att dom har lagt kanten uppe på befintligt klinkergolv!
3 svar · 1,9k läst
·
J
Jessepesse87: Min man hade kontakten med entréprenören som gjorde vårt badrum och nu är jag ansvarig för att hitta ett badkar. Jag tror de pratade om att vi skulle ha badkar med sargblandare och gjorde vattendragning utifrån detta. Fråga - är det bara badkar med inbyggd sargblandare som fungerar till detta? Vad behöver man (kan man?) komplettera med för att kunna välja på andra badkar? Jag är helt
0 svar · 688 läst
·
snuttjulle
snuttjulle: Ser ut som en målad gjutjärnsbrunn. Tycker mig även se att det är ett hål i färgen/guckan där renspluggen borde sitta. Kolla om det är hål rakt in där. Sedan ser det ut som ett hål i plastmattan brevid brunnen på en av bilderna vilket borde fixas fort. Annars brukar ju brunnar vara BRFens ansvar så att minst informera dem om detta problem bör nog göras.
7 svar · 4,8k läst
·
V
Very stable genius: En del relining firmor som använder en sprutmetod, brukar plasta in brunnen. De använder epoxi eller polyesterplast. Det är vanligt i Finland att de sätter in en ny "brunn" i en gammal tillsammans med sprutning av epoxi i avloppet. Själv litar jag inte på någon av de här lösningarna om kravet är att det ska hålla lika länge som rören och badrummets livslängd. Tillfällig lösning -
3 svar · 1,7k läst
·
Excel
Excel: Arbet är ännu inte påbörjat. Kommer köra klinkers och kakel. Ingen reglad konstruktion. Har inte landat i golvvärmen. Troligtvis kommer jag gjuta in slang med eps eller cellplast under.
6 svar · 2,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Det är skillnad för då vill man ju rekommendera TS att göra på rätt sätt... I detta fallet har inte TS så lätt att ställa några krav och hyresvärden äger fastigheten så han gör vad han vill och bedömer är tillräckligt för hans del... tyvärr :cry:
14 svar · 1,9k läst
·
tompax2
tompax2: [citat] Ja, spegel bör placeras ovanför handfatet. Har haft utan, på motsatt vägg istället och det var rätt jobbigt, även om man vande sig till slut.
13 svar · 2,0k läst
·
J
J-O: Har ett badrum på souterrängplan som det är hög tid att ta tag i. Huset byggdes 1980, badrummet har gjorts om en gång, dock har man då inte bytt golvbrunn eller plastmattan. På väggarna har man satt glasfiberväv och kakel, man har använt Lip duk under kaklet. Strax under 4m2. Har uppmätt fukt kring golvbrunn samt mögelpåväxt i mjukfogar. Huset och souterrängplan står på
0 svar · 1,4k läst
·
Anna_H
Anna_H: [citat] Varken klinker eller fogar är som sagt vattentäta, det finns alltid vatten under dem. Sedan blir det så klart mer om det är luft under och öppna hål in, men det har egentligen bara fördelen att man upptäcker problemen snabbare.
68 svar · 26,7k läst
·
Nicro
Nicro: [citat] Den blir nog svår att få reda på, uppfattade det som att det var så när nuvarande ägare köpte den. Vilket iof borde visa att det inte läcker till grannarna.
5 svar · 4,7k läst
·
Henkan Sundberg
Henkan Sundberg: [citat] Tack för förtydligandet, då har jag lärt mig ngt nytt idag med :)
21 svar · 5,1k läst
·
kulle
kulle: Den yttre metallramen får ju inte vara högre än klinkern, för liten fixkam troligtvis. edit: läste lite slarvigt ditt inlägg, ignorera vad jag skrev ;)
6 svar · 2,0k läst
·
Mathias.Z
Mathias.Z: Klämringen skall ända ner till botten. Bifogar en bild ifrån leverantörens hemsida.
3 svar · 1,5k läst
·
R
RolloKola: Har problem med min toalett, Ifö cera. För att kunna spola med halv spolning måste jag trycka och hålla ner knappen. Släpper jag direkt kommer inget mer vatten Jag ser att den blåa armen som spolnappen trycker på inte är i samma nivå som den andra för helspolning. Detta gör att armen går i botten mot insatsen som håller knappen I min värld borde den blå armen ligga lite högre. Har
0 svar · 2,0k läst
·
Ulrics
Ulrics: Jag ska köpa en rund badrumsspegel med endadt belysning på baksidan. Är dock orolig att jag måste ha ytterligare någon vägglampa som jag inte vill ha. Har takspottar och en precis ovanför handfatet. Räcker det för tillräcklig belysning? Någon som har erfarenhet? Vill helst inte ha en spegel med vit ledram. Tack på förhand. Ulrica
0 svar · 924 läst
Ulrics
Ulrics: Jag ska köpa en rund badrumsspegel med endadt belysning på baksidan. Är dock orolig att jag måste ha ytterligare någon vägglampa som jag inte vill ha. Har takspottar och en precis ovanför handfatet. Räcker det för tillräcklig belysning? Någon som har erfarenhet? Vill helst inte ha en spegel med vit ledram. Tack på förhand. Ulrica
0 svar · 1,0k läst
Bo arnold
Bo arnold: Varför skall man ha en sarg om du får ett läckage utanför sargen och den är tät kommer du att få översvämning släng den o köp en gummiskrapa
3 svar · 8,2k läst
·
JLyck
JLyck: Nåja, ett mindre höjdhopp lär det bli då det ska flytas en 33-35mm vid dörren. ;)
7 svar · 5,2k läst
S
steve5432: Det där hände hos oss också. De som gjorde badrummet spacklade ett jättefint fall i hela badrummet, och runt golvbrunnen hade man små plattor med fint fall där okså, problemet var på ett antal stora plattor som istället lutade bort från golvbrunnen, och om vi hällde en spann vatten mitt i badrummet rann det mot dörren istället. De fick lägga om ett antal plattor, var antagligen för
8 svar · 4,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.