Har blivit en miss i badrummet pga av stress/ont om tid. Rörmokaren(på önskan av mig) har placerat kallvatten precis ovanför eluttaget till tvättmaskin och torktumlaren.

Detta ser inte bra ut i mina ögon och kan kanske vara farligt rent av? Det blev ett misstag.

Frågan är om jag behöver eller måste korrigera till detta? Eller kan det vara som det är? Eller kan man hitta någon lösning som skyddar eventuellt läckage ned mot eluttaget?

Tvättmaskin ska stå till vänster om avloppet och till höger kommer det vara dö yta.

• Kallvattenrör placerat ovanför eluttaget i ett badrum, potentiell risk för vattenläckage på el.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Hur hade du tänkt att det skulle vara farligt? Vattnet kopplas ju direkt in i tvättmaskinen och hur skulle då vattnet komma in i eluttaget?

Alltså är svaret, nej det är inga konstigheter här. men visst hade man kunnat sätta eluttaget rakt ovanför tvättmaskinen men då hade väl någon klagat på att man ser eluttaget:rolleyes:;)

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Hm. Vad skulle problemet vara? Ser ju hur snyggt och prydligt ut som helst

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Så länge uttaget ligger på jfb och det är mer än 60 cm utanför ytterkant dusch är det väl inga konstigheter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.