Välkommen till forumet @Bilboo 
IFÖ Sign är på gång ut ur sortimentet så passa på att handla en sådan om det fortfarande är möjligt.
Jag skulle köpa Sign enligt min bygghandling förra veckan, men ack vad fel jag hade. Grossisten hade slutat lagerföra denna modell med hänvisning till Spira.
IFÖ Sign kan du få maximalt 8L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
IFÖ Spira kan du få maximalt 6L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
IFÖ Sign är på gång ut ur sortimentet så passa på att handla en sådan om det fortfarande är möjligt.
Jag skulle köpa Sign enligt min bygghandling förra veckan, men ack vad fel jag hade. Grossisten hade slutat lagerföra denna modell med hänvisning till Spira.
IFÖ Sign kan du få maximalt 8L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
IFÖ Spira kan du få maximalt 6L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
Finns det andra modeller av porslinsfåtöljer för oss med gamla rör?
Tror det är en Sign jag har, den stod ett par år innan jag monterade den så den kan vara köpt för såpass länge sen som 2010. Hursomhelst, jag ställde upp den på max när jag satte in den.
Idén är faktiskt inte dum, det finns en marknad för stolar som inte snålar på vattnet.Krilleman skrev:
Eller snarare att det skulle finnas en marknad om konsumenterna med äldre stammar var medveten om att snålspolande toaletter kommer ge bekymmer..
Kanske inte, men hur många miljömuppar som tänkt rädda världen, på det ena konstiga sättet efter det andra, får du efter dig om du marknadsför dessa?Jarlingar skrev:
Och har du så mycket problem är stambyte på agendan!
Fast är det så att det skulle ställa till bekymmer så går det som sagt att ställa om spolmängden. Hade själv problem med att jag fick stopp i toan 2-3ggr om året och blev tvungen att lyfta bort hela holken för att kunna spola rent. Till slut hittade jag att man kunde ställa om den och sedan dess (har nu gått snart ett år) så har jag inte haft stopp en enda gångJarlingar skrev:
Tack för tipset! Skall renovera badrummet och då behöver jag en stol som spolar mycket. Kollade lite snabbt på prisjakt, lurigt när samma modell, 6860, säljs på olika ställen men med olika "undernummer" eller vad man nu kan säga. I de olika manualerna står det att vissa går att ställa till max 8 liter och vissa andra till betydligt mindre. 
6860 finns ju i några olika varianter. Sök på rätt RSK så blir det lättare att jämföra! 
I ordning enligt nedan:
Mjuksits med skruvhål, hel/halv-spolning (4/2)
Mjuksits med skruvhål hel-spolning på båda sidorna (4/4) Vit spolknapp
Mjuksits utan skruvhål, hel/halv-spolning (4/2)
Jag hittar den billigast hos stuvbutiken.
[Off Topic ON]
På just den e-handeln har jag köpt tapeter förut. Efter tredje försöket med dom tapetrullarna så fick jag hem några som inte var transportskadade...
[Off Topic OFF]
https://www.stuvbutiken.com/sv/artiklar/ifo-sign-6860-standard-mjuksits-vit.html
I ordning enligt nedan:
Mjuksits med skruvhål, hel/halv-spolning (4/2)
Mjuksits med skruvhål hel-spolning på båda sidorna (4/4) Vit spolknapp
Mjuksits utan skruvhål, hel/halv-spolning (4/2)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hittar den billigast hos stuvbutiken.
[Off Topic ON]
På just den e-handeln har jag köpt tapeter förut. Efter tredje försöket med dom tapetrullarna så fick jag hem några som inte var transportskadade...
[Off Topic OFF]
https://www.stuvbutiken.com/sv/artiklar/ifo-sign-6860-standard-mjuksits-vit.html
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har Sign spolkant??Krilleman skrev:
Välkommen till forumet @Bilboo
IFÖ Sign är på gång ut ur sortimentet så passa på att handla en sådan om det fortfarande är möjligt.
Jag skulle köpa Sign enligt min bygghandling förra veckan, men ack vad fel jag hade. Grossisten hade slutat lagerföra denna modell med hänvisning till Spira.
IFÖ Sign kan du få maximalt 8L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
IFÖ Spira kan du få maximalt 6L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
Är det vad som skiljer Sign och Spira??
Krilleman skrev:
Välkommen till forumet @Bilboo
IFÖ Sign är på gång ut ur sortimentet så passa på att handla en sådan om det fortfarande är möjligt.
Jag skulle köpa Sign enligt min bygghandling förra veckan, men ack vad fel jag hade. Grossisten hade slutat lagerföra denna modell med hänvisning till Spira.
IFÖ Sign kan du få maximalt 8L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
IFÖ Spira kan du få maximalt 6L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
