Hej alla bästa mästare!

Jag vill be er om en liten tjänst som är ganska viktig för mig.

Det finns en liten men väldigt irreterande läcka i mitt badrum så jag ska ersätta några kakel på golvet. Samtidigt vill jag inte ersätta dem alla, eftersom problemet är inget stort. Tyvärr lyckades jag inte finna de samma kaklen som finns nu i badrummet. Det renoverades för några år sedan, men innan jag köpte bostaden, och jag hoppas de inte är för alldeles gamla.

Jag undrar om någon av er som kan saken kanske känner kaklen till? Storleken är 10x20 cm, och jag bifogar bilder.

Stor tack!

• Mörkblåa rektangulära kakelplattor på ett badrumsgolv med synlig fog och en väggkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klinkerplattorna ser ut att vara från Höganäs. Men jag skulle ha gissat på att det där badrummet är tjugo år gammalt, om inte äldre.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ja inte är det där nygjort badrum inte, kolla måtten lite nogrannare, dessa plattor var ofta i modulmått = 9,7 x 19,7
En ytterst vanlig platta i färg och storlek, men kom från en mängd olika tillverkare på 80-90talet.
En liknande platta kommer du finna på dom flesta större kakelbutikerna, men mät mer exakt hur stor plattan är med tumstock.
Vad mer exakt är problemet?

kulle
A apotax skrev:
Det finns en liten men väldigt irreterande läcka i mitt badrum
Du får utveckla det där lite mer

Det är inte kakelplattorna som håller tätt utan tätskiktet bakom plattorna.
Så att byta en kakelplatta hjälper inte för att täta en läcka.
Om underliggande tätskikt inte håller tätt så är det nog tyvärr dags att riva upp och göra om från grunden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.