Badrum
andreascarlsson: Bollventilen byttes på mindre än fem minuter när man väl hade den i handen. Man lyfter helt enkelt hela konstruktionen som när man ska spola, och då kan man skruva av ett plaststag som löper genom den blå plasten på bilden. Lätt som en plätt. /FWIW
Stefan1972: [citat] Bra fråga, Du lär inte få nå bra svar av någon skulle jag tro. Har de en speciell variant för Glas så skulle jag nog använda den. Kan ju handla om viskositet eller vad som helst. Annars skulle jag prata med glasmästaren. De har alltid haft mycket bra produkter om det tex handlar om speglar till vindrutor i bilar. Man kan försöka själv i det oändliga med konsumentprodukter och
Moisam: [citat] plattsättaren var här och kollade i veckan. Han sa att man normalt rekommenderar max 20x20 men att den hexagonala formen gör att 22x25 inte är något problem, ens vid det lokala fallet (dvs ingen special kuvertskärning el dyl.).
Zlieth: Hej! Vi köpte ett hus för snart två år sedan. I huset finns ett badrum som är renoverat 2009-2010 (Helkaklat med vattenburen golvvärme). För ungefär två veckor sedan, upptäcktes att golvet "rest" på sig, ungefär mitt i badrummet. Vi hade varit på semester och kom hem och upptäckte detta till vår fasa. Det är ett område som består av cirka 20 kakelplattor som låter ihåliga när
J-O: Vet inte vad glabete har för hållfasthet per bricka men jag skulle tro iaf 10 kilo. Jag har limmat duschväggar med deras grejer Sitter som berget. Nånting sånt här borde definitivt fungera https://design4bath.se/produkt-kategori/borrfritt/limbrickor/limmontagebrickor-mindre-mobler/ Kanske maila dem eller försök googla fram vad de håller för
Edvin1: Hej! På/av reglaget (vänster sida) på min duschblandare är inte speciellt trög i sig själv, men det saknas något som ger ett bra grepp, och den är därmed omöjlig att reglera/få grepp om man har tvål/schampo på händerna. Ni kan se att det finns en liten nersänkning på reglaget men det räcker inte för att ge grepp. :( Finns det någon smart pryl man kan skruva på som som ger
Styrman67: [citat] Ok, men skålen har standardmontage och passar på alla fixturer?
Anonymiserad 339807: [citat] Har försökt hitta bolagets omdömen på offerta och reco. Vilka fler sajter ska man kolla på? Tack! Ska begära begära och kolla upp referenser från dom.
xLnT: [citat] Just såpa har jag nog inte testat. Har testat med de flesta produkter avsedda för ändamålet som tex TileGuard Klinkerrengöring, LIP klinkerrens mm. Dvs produkter med låg Ph.
J-O: [citat] 1. Gör jobbet själv och följ branschreglerna. 2. Allting, förutom el, om du inte är behörig. Är det korta svaret ;) Det som kan dra iväg i pris är egentligen arbetskostnad och ytskikt/inredning.
BirgitS: [citat] Brukar nog inte BRF och försäkringsbolag gilla om man inte dessutom får dit en golvbrunn och då kostar det pengar. [citat] Kan inte rekommendera det eftersom en skjutdörr inte dämpar ljudet lika bra som en vanlig dörr.
GoC: Bara välja och vraka https://www.design4home.se/shop/smaa-tvattstall-handfat-312c1.html
Jönas: Att suga i änden som är ut mot atmosfären, men jag är ingen vent.expert
Lisbete7: [citat] vi väntar på svar men som sagt golvbrunn och platsmatta ska bli gjort av ett företag så det är bara små grejer kvar som vi fixar sen (y)
J-O: Beror ju på vilken öppentid primern har. Men vid målning på väv behövs väl ingen primer? Det är väl innan väven sätta upp man kör primer på väggarna..?
Claes Sörmland: [citat] Inte kan ni bryta upp ett ganska nytt badrum för att en klämring sitter lite snett. Det kostar ju nästan lika mycket som ett nytt badrum. Jag säger att ingen skada är visad av säljaren. En ny klämring kostar 120 kr. Beställ den idag och sätt den på plats och meddela köparen att felaktigheten är åtgärdad. Vill köparen inte göra affär och kan skadefri ta sig ur köpet så
BirgitS: Det kan ju vara bra att kolla vad tillverkaren av torktumlaren anser om dess vattentålighet.
Nyhusägare20: [citat] Ja jag försökte hitta några trådar, har du någon i bakfickan så länka gärna :cool:
Jolikat: Mitt första inägg så hoppas det här blir rätt. Vill ha ett massagebad/bubbelbad för en person. Ska komma in genom vanlig dörr, värmare och det ska inte se plastigt ut. Några tips på hur man ska tänka? Vilket märke står ut?
nikasp: [citat] Vad grundar du det på? Jag har personligen monterat och demonterat sån stark monteringstejp mer än en gång från kakel genom att såga mellan med tandtråd (samma sätt man tar bort märken på bilar). Sen tar man bort resterna med rakblad (samma som film nedan) och t.ex. bensin. Blir inga skador eller märken. En sådan här har jag själv aldrig demonterat än, och kommer troligen
Jonatan79: Enklare att se ev fel om du rengör härligheten innan du besudlar forumet ;)
J-O: Är som sagt lurigt att få till med tanke på hålen i tätskiktet. Men är det utanför dusch som endast åker på enstaka vattenstänk hade jag nog fyllt hålen med cementbaserat spackel som tål vatten sen målat och våtslipat.
J-O: Är inte 100 på att jag förstår vad du menar? Hur tröskeln skall sitta eller tätskitet mot tröskel? Uppvik minst 20mm högre än golvbrunn är väl nått slags krav.
David_85: [citat] det går framåt. Är bara hantverkarna som fördröjer det. Har tagit fram en grov skiss som jag funderar på. Funderar på att byta plats på bastun och duschen. Vad tror du?
mikaelbe: Två rörmokare kom och jobbade hela dagen. Stoppet var inte i golvbrunnen utan lite längre ner. De lyfte kabinen med pallyftare och domkraft för att kunna komma under för att rensa och spola. Var på besök igår och gick på toa. När jag spolade sa det SWOSH, som att någon superpump i underjorden drog ut allt. Det bådar gott, så renspolat har det nog inte varit på länge.
J-O: På Handfat brukar väl standard vara 850mm ovanför golv, en vanlig blandare bygger väl 100-150mm så ungefär 1m ovanför golv känns rimligt