Byggahus.se
Hej hurrni. I morse målade jag golvet i badrummet efter allt förarbete. Men nu 12 timmar senare är det fortfarande klibbigt. De blir märken av mina fingrar i färgen tillochmed. Stängde fönstret nu på kvällen och satte igång elementet istället (har haft svinkallt där inne hela dagen med fönstret öppet) har blandat 7/3 med härdare och färg.... vad ska jag göra??

När du säger "svinkallt", vad är svinkallt? Temperaturen ska väl vara 10 grader eller mer vid målning?

michfris michfris skrev:
När du säger "svinkallt", vad är svinkallt? Temperaturen ska väl vara 10 grader eller mer vid målning?
Ja de var väl kring -4 ute kanske blir bättre nu när jag stängt då? Eller? Ge mig hopp ✌

Barman86 Barman86 skrev:
Ja de var väl kring -4 ute kanske blir bättre nu när jag stängt då? Eller? Ge mig hopp ✌
Är det möjligt med normal rumstemperatur eller så nära rumstemp som möjligt?
Vad gjorde du för förarbete?

Du kan inte göra annat än att vänta, kyla förlänger torktiden, hoppas du har en till toa!

• Gilla
Barman86
  • Laddar…
T
Varför hade du fönstret öppet och ingen värme på?:thinking:

Peter2400 Peter2400 skrev:
Du kan inte göra annat än att vänta, kyla förlänger torktiden, hoppas du har en till toa!
Hahaha ja detta är endast till för barnens nattliga skvätt så ingen fara. Stängt fönstret nu och elementet på 23. Håller tummen

T tank77 skrev:
Varför hade du fönstret öppet och ingen värme på?:thinking:
För att man skulle ha god ventilation

michfris michfris skrev:
Är det möjligt med normal rumstemperatur eller så nära rumstemp som möjligt?
Vad gjorde du för förarbete?
Ja satte elementet där inne på 23 nu och stängt fönstret. Jag skurade med proffs medel sedan lite slip och sedan 2 vändor med t-röd

A
Målade precis plastmatta med Alcro Entre (betongfärg) efter första lagret var det klibbigt men strök på ett till lager direkt (det skulle vara klart innan julafton enligt chefen/sambon)

Blev väldigt bra och känns inte alls som efter första strykningen.

Det är mjukgörande medel i plastmatta så om du målat med våtrumsfärg kommer färgen alltid kännas klibbig. Jag gjorde samma misstag, slutade med att jag rev ut hela badrummet och gjorde en större renovering något år senare för det fastnade så mycket skräp i färgen från fötter och strumpor.

R Rolle85 skrev:
Det är mjukgörande medel i plastmatta så om du målat med våtrumsfärg kommer färgen alltid kännas klibbig. Jag gjorde samma misstag, slutade med att jag rev ut hela badrummet och gjorde en större renovering något år senare för det fastnade så mycket skräp i färgen från fötter och strumpor.
Nja om man tvättar ordentligt med t röd så skall denna behandling avlägsnas. Nu har jag målat lager nr 2 och det känns helt ok. Något klibbigt men de har bara gått 8btimmar

Äntligen färdig. Tack tack till alla

• IMG_20180109_181651_463.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alfred2008 och 3 till
  • Laddar…
Snyggt! Hur känns golvet nu? Klibbigt? Funderar på att göra liknande

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.