Hej hurrni. I morse målade jag golvet i badrummet efter allt förarbete. Men nu 12 timmar senare är det fortfarande klibbigt. De blir märken av mina fingrar i färgen tillochmed. Stängde fönstret nu på kvällen och satte igång elementet istället (har haft svinkallt där inne hela dagen med fönstret öppet) har blandat 7/3 med härdare och färg.... vad ska jag göra??
Vad är det för färg du har målat med?
Målade precis plastmatta med Alcro Entre (betongfärg) efter första lagret var det klibbigt men strök på ett till lager direkt (det skulle vara klart innan julafton enligt chefen/sambon)
Blev väldigt bra och känns inte alls som efter första strykningen.
Blev väldigt bra och känns inte alls som efter första strykningen.
Det är mjukgörande medel i plastmatta så om du målat med våtrumsfärg kommer färgen alltid kännas klibbig. Jag gjorde samma misstag, slutade med att jag rev ut hela badrummet och gjorde en större renovering något år senare för det fastnade så mycket skräp i färgen från fötter och strumpor.
Nja om man tvättar ordentligt med t röd så skall denna behandling avlägsnas. Nu har jag målat lager nr 2 och det känns helt ok. Något klibbigt men de har bara gått 8btimmarR Rolle85 skrev:
Snyggt! Hur känns golvet nu? Klibbigt? Funderar på att göra liknande