Hej. Jag har en badkarsblandare som droppar. Två korta frågor:
1. Hur vet jag vilken modell av badkarsblandare jag har? Det står bara FM Mattson på den, inget modellnummer.
2. Jag har skruvat loss vänster sida, där man reglerar vattenflödet, och tagit ut delen inuti. Jag vet inte vad den delen kallas för och den har inget artikelnummer. Men den var lite smutsig/oljig. Räcker det med att jag lägger denna del i ett vatten/ättiksbad några timmar för att det skall sluta droppa (och måste jag då olja in den på nytt) eller måste jag byta ut den helt? Förutom att den är smutsig ser jag inget trasigt, exempelvis på packningar. Krankäglan verkar sitta fast i delen, så jag tror inte att det räcker med att byta ut endast den.
Bifogar några foton. Tack för hjälpen!
1. Hur vet jag vilken modell av badkarsblandare jag har? Det står bara FM Mattson på den, inget modellnummer.
2. Jag har skruvat loss vänster sida, där man reglerar vattenflödet, och tagit ut delen inuti. Jag vet inte vad den delen kallas för och den har inget artikelnummer. Men den var lite smutsig/oljig. Räcker det med att jag lägger denna del i ett vatten/ättiksbad några timmar för att det skall sluta droppa (och måste jag då olja in den på nytt) eller måste jag byta ut den helt? Förutom att den är smutsig ser jag inget trasigt, exempelvis på packningar. Krankäglan verkar sitta fast i delen, så jag tror inte att det räcker med att byta ut endast den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är ett keramiskt överstycke och finns som reservdel.K kia2 skrev:Hej. Jag har en badkarsblandare som droppar. Två korta frågor:
[bild] [bild]
P Plattsättning&Sånt skrev:
Nej, det är en vanlig 15-kägla.
Det syns tydligt på bilden och jag har bytt mängder av såna i likadana blandare. Det TS har gjort är att hen har skruvat ur hela spindeln ur kranbröstet och jag skulle därför också byta hela.
Det är jag som yrar med grejerna! Jag skickade precis en beställning till en kund på ett överstycke så fingrarna sa vad jag tänkteJ jonko skrev: