C
Cider: Här har vi inga goda erfarenheter av mjuksitsar som man bara trycker på plats i hålen. De går lätt sönder och är inte särskilt stabila. En så kallad hårdsits är säkrare. Det finns sitsar som skruvas fast med mutter, men som också kan lyftas av med lite lirkande. Vår modell är även mjukstängande.
7 svar · 1,7k läst
R
Rixost: [citat] He he, det har jag gjort länge,,, men nu tänkte jag att det måste ju gå att fixa så det ser hyfsat ok ut även utan mattan...
3 svar · 2,9k läst
·
C
cullberg: [citat] Inte hittat något tyvärr, Skåpet står kvar i källaren utan dörrar :/
2 svar · 10,9k läst
·
Okarlsson
Okarlsson: [citat] Sätt handfatet där handukstorken är, så kan du ha tvättmaskinen bredvid, då får dusch plats brev i toa och du kan säkert klämma in handdukstork någonstans
21 svar · 8,2k läst
·
B
Byggnadsmarodören: [citat] Låter som god kvalitet i min värld. Tack för att ni tog er tid att svara..:)!
11 svar · 2,6k läst
nimhed
nimhed: Byggahus är ett konsumentforum. Inga varor säljs här
3 svar · 550 läst
BirgitS
BirgitS: Sen kan det ju vara bra att veta att man ska göra en bygganmälan när man gör ingrepp i den bärande konstruktionen, sen är det ju upp till dig att följa eller bryta mot reglerna men då vet du det i alla fall.
4 svar · 2,4k läst
Henkan Sundberg
Henkan Sundberg: [citat] Hehe, tur att min beställare (sambon) nöjde sig med 10*10 i dusch och 20*20 i övriga badrummet för annars hade jag fått kämpa Tack för länken, där har jag verkligen något att lära
7 svar · 2,8k läst
T
tank77: [citat] Hehe...så gör ju folk med skor också, provar ut rätt storlek i butiken och beställer sedan likadana på nätet för att spara in 200-300 kr, sjukt sniket beteende:thumbdown::poop:
16 svar · 7,2k läst
P
Psand: [citat] Jo, så illa är det tyvärr. Har t.o.m säker vatten leg.. Kommer annan röris i morgon och gör om rubbet. 60 cc men med 15 mm plyfa under gipsen då jag ska ha matta. Nej samtliga skarvar kommer utanför, bakom en kommod..
4 svar · 8,7k läst
·
useless
useless: [citat] Jag tycker att dom borde hört av sig och diskuterat. Även om det är ganska solklart att man hellre tar en smärre relativtrriskfri avvikelse än betalar flera tiotusen kronor för en korrekt lösning så skamman ha en dialog med sin kund.
25 svar · 9,4k läst
·
Someone Somewhere
Someone Somewhere: Korrekt svar; ENligt BKR (som gäller för golv med klinkers) infördes krav på våtrums standard på golv från 4 juni 2007. https://wwwbkrse.cdn.triggerfish.cloud/uploads/2015/10/branschregler2007.pdf , sidan 6, i kapitlet inledning står det upptaget som ett av de nya kraven i standarden.
7 svar · 3,3k läst
Z
zzoink: [citat] Problemet med att dom börjar läcka är just att folk drar dom för hårt, kranar med vridstängni g ska endast vridas tills det slutar droppa. Det man gör när man drar dom till botten som din familj gör är att komprimera gummit i käglan för mycket så det blir ihoppressat och förstört. Går tyvärr inte att justera. Men försök prata med familjen :D
6 svar · 7,4k läst
·
G
gaia: hur blev det?
2 svar · 2,0k läst
·
Z
Zusgazah: [citat] Jo vind kan vara ett alternativ om man orkar gräva i lösullen. Får kolla med röris!
13 svar · 2,8k läst
·
J
jontaa: Tack! Då ska vi kolla upp det
2 svar · 2,3k läst
·
L
Larsalars: Ah, det är primärt på väggarna jag tänker använda plywood. Men att gipset är ett dött material är ju ett starkt argument.
2 svar · 5,2k läst
F
falkn: Färdigt mått d.v.s. det måste finnas 95 fritt.
1 svar · 3,0k läst
GoC
GoC: [citat] Bara skruvhålet
3 svar · 1,2k läst
·
J
J-O: Tror du skall undvika färdiga spackel, jag använde weberfloor 4040 combi rapid DR för att fixa till ojämnheter och finjustera fallet. 15 kilo per säck. Man behöver ju inte blanda allt. 50mm skikttjocklek skall den greja.
1 svar · 1,1k läst
S
skorpion_: [citat] Duschvägg kanske inte var så dum idé :) Får klura vidare lite.
2 svar · 2,3k läst
F
fabian2000: Vad kan detta på fönstret i badrummet i vår stuga? Insynsskydd klistrat på sedan vi köpte. Rött till färgen och sitter på insidan, vid klistriga sidan. Vi har tagit bort det men undrar vad det kan vara. Rödmögel troligtvis eller kan det bero på hög järnhalt i vattnet som kommer från dusch mm? Vi har ibland rött smuts i duschen på fogar och plattor, kanske detta mer är pga
0 svar · 5,2k läst
·
L
lordi: [citat] Flödet ökar naturligt när du spolar utan munstycket för då minskar tryckfallet. Du kan ju prova med ett annat munstycke som har större hål i silen, men det är inte säkert att det blir märkbart bättre.
16 svar · 46,1k läst
·
K
KjellTimell: 20x20cm plattor i duschen är ju inte oftimalt om man vill bygga ett vettigt fall utan några större fogsprång. tom 15x15cm är på gränsen till för stort. Mät fallet och se vad du har idag.
6 svar · 7,1k läst
·
nino
nino: Att stå på den är nog det minsta problemet om du är rädd för att du ska ramla ner till grannen Knacka bort allt som är löst ut mot kanterna, ev bila upp sprickor något, prima, blanda Ardex A45 och spackla i kanter och sprickor? Kan det vara en lösning
15 svar · 6,5k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Det är i princip helt omöjligt att svara på då man inte vet hur det ser ut inne under karet.
4 svar · 6,0k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Vinkelslip med diamantskiva går utmärkt men dammsuga samtidigt för det lär damma ner enormt.
7 svar · 2,7k läst
·
kristofer12345
kristofer12345: [citat] Okej bra! Men har det funkat i 15 år så är det ju bra bevis på att det fungerar! jag har massivt betonggolv o flytspackel så tror både casco 1 o 2 funkar för vårt ändamål.
18 svar · 6,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Så länge som det är fråga om bara någon cm brukar det gå bra att kapa dörren. Gäller det mer så beror det på hur dörren är konstruerad.
1 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.